درخواست عفو بين‌الملل از مالزي براي توقف "اذيت و آزار" يك سازمان حقوق بشري

عفو بين‌الملل از مالزي خواست از "اذيت و آزار" يک سازمان حقوق بشري که دولت مالزي را به فساد متهم مي کند، دست بردارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ مقامات مالزي در حال تحقيق درباره تأمين بودجه سازمان سوآرام كه يک گروه مخالف دولت بوده و همواره عليه خشونت هاي پليس مالزي فعاليت مي كرده، مي باشند.
اوايل امسال، يک دادگاه فرانسوي بررسي شکايت سازمان سوآرام را آغاز کرد که طي آن نجيب رزاق نخست وزير مالزي و ديگر مقامات اين کشور بر سر يک قرارداد در سال 2002، به خريد دو زيردريايي از فرانسه متهم شده بودند.
سازمان عفو بين الملل روز جمعه، با صدور بيانيه اي از مالزي خواست؛ "به هر نوع اذيت و آزار و ارعاب" پايان دهد.
 اين سازمان همچنين اعلام کرد؛ به نظر مي رسد تحقيقات جديد درباره سازمان سوآرام، با فعاليت هاي دولت همسو مي باشد.
اين سازمان که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد: عفو بين الملل درباره اقدامات اخير دولت عليه گروه سوآرام نگران بوده و به نظر مي رسد اين تحقيقات با فعاليت قانوني اين سازمان ارتباط داشته، به ويژه با پرونده فسادي که اين ارگان به دادگاه فرانسه ارائه کرده است.
اين گزارش همچنين مي افزايد؛ سازمان سوآرام اعلام کرده، اين تحقيقات بيانگر اين موضوع است که دولت تصميم گرفته است سازمان هاي انتقادگر را به سکوت وادار کند.
اين در حالي است که اين سازمان مقامات دولتي را درباره خريد 2 زيردريايي از فرانسه - در زماني که نجيب رزاق وزير دفاع مالزي بود - به فساد متهم کرده است.
اين ادعاها در حالي مطرح شد که اواسط سال آينده رزاق در انتخابات اين كشور شركت خواهد كرد و اين مسئله وي را با دردسرهاي زيادي روبرو كرده است.
گزارش ها حاكيست؛ رزاق  با اعلام اصلاحات در مالزي - به ويژه باطل و يا اصلاح کردن قوانين امنيتي سخت گيرانه - در پي کسب حمايت مردمي و به دست آوردن آراء بوده، اما منتقدام وي اين اقدام را تنها تلاشي براي کسب آراء مي دانند.
اين در حاليست كه حزب ائتلافي باريسان ناسيونال متعلق به رزاق، در سال 2008 بدترين نتايج را کسب کرد.
برچسب ها: سوآرام ، دادگاه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار