زنجان/

راه آموزش و پرورش مبتنی برفلسفه تعلیم وتربیت اسلامی

با سند تحول بنیادین، راه آموزش و پرورش مبتنی برفلسفه تعلیم وتربیت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگ تبیین تحول بنیادین در آموزش و پرورش دراستان زنجان گفت : آموزش و پرورش كشور امسال برای اولین بار در تاریخ دارای نقشه راه شده كه بر اساس این نقشه كتابهایی مبنای كار قرار گرفته اند كه تعلیم و تربیت اسلامی در آنها مورد توجه جدی قرار دارد.

حاجی بابایی تحول را تغییر مستمر و پویا دانست و افزود: هیچ یك از فضایل اخلاقی در انسانها انتهایی ندارد اما باید همواره در این مسیر گام برداشت و این در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اندیشیده شده است.

وی بابیان اینكه زیرساختهای لازم برای قرار دادن دانش آموزان كشور دراین مسیر فراهم شده است اظهار کرد: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان یكی از اقدامات انجام شده در این راستا است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بهمن ماه امسال 25هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و معلمان مورد نیاز و مدنظرآموزش و پرورش دراین دانشگاه تربیت خواهند شد.

حاجی بابایی بااشاره به برقراری نظام آموزشی 3-3-6 از سال تحصیلی جدید، ادامه داد: تحقیقات چندین ساله و از آن مهمترمكتب اسلام وجود شش پایه در دوره ابتدایی را تاكید دارند.

وی گفت: برای داشتن دانش آموزانی مقتدر و توانمند و درآینده مفید برای جامعه باید به سراغ آموزش ابتدایی رفت و پنج عنصرعلم، ایمان، عمل، تفكر و اخلاق را در دانش آموزان پرورش داد.

این مقام مسئول همچنین به نظام رتبه بندی فرهنگیان در سند تحول بنیادین اشاره وخاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف این سند معلم را نباید كارمند تلقی كرد./س

برچسب ها: فلسفه ، اسلامی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.