بندرعباس /

جزیره قشم قطب تولید برق از گاز می شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به طرح توسعه میدان فروزB گفت: جزیره قشم با توسعه این میدان گازی و ظرفیت سازی برای تولید 12 هزار مگاوات برق به قطب تولید برق از گاز در منطقه تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمود زیرکچیان‌زاده با بیان اینکه توسعه این میدان از چند ماه پیش به شرکت مپنا واگذار شده است، گفت: در حال حاضر مپنا بیش از 86 درصد از عملیات لرزه‌نگاری سه بعدی و تهیه طرح جامع توسعه مقدماتی) را انجام داده و در حال انتخاب مشاوران سطح‌الارضی است

وی با تاکید بر اینکه مپنا باید امسال 200 میلیون دلار در این پروژه هزینه کند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شرکت ملی نفت ایران اعلام آمادگی کرده که به مدت 25 سال گاز مورد نیاز برای تولید 12 هزار مگاوات برق را در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار دهد.

قرارداد توسعه میدان گازی فروزB اسفند سال گذشته با هدف تولید محصولات گازی و تبدیل آن به برق میان شرکت مپنا و شرکت نفت فلات قاره ایران و پیش از آن تفاهمنامه توسعه میدان نیز در فروردین ماه سال گذشته امضا شده بود. تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان 3 هزار مگاوات در فاز اول برای ایجاد ارزش افزوده و تبدیل بزرگ ترین جزیره خلیج فارس (قشم) به منطقه انرژی و تبدیل شرکت های ایرانی به شرکت های معتبر در زمینه توسعه میدان های نفت و گاز، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

گاز درجای میدان فروز بی 28 تریلیون فوت مکعب و ذخیره میعانات گازی این میدان 180 میلیون بشکه برآورد و سقف تولید گاز در فاز اول این میدان یک میلیارد فوت مکعب در روز و تولید میعانات گازی آن نزدیک به 10 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

همچنین پیش بینی شده است سالانه یک میلیون و 490 هزار تن تولید مایعات گازی، 466 تن گوگرد در روز در این فاز تولید شود./ب

برچسب ها: قطب ، برقاز گاز ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.