تظاهرات ضد آمريکايي جهان اسلام همچنان ادامه دارد/ پايتخت يونان شاهد تظاهراتي گسترده

با گذشت بيش از ده روز از انتشار فيلم موهن و پس از آن اهانت مجله فرانسوي به مقدسات اسلام تظاهرات اعتراض آميز مسلمانان همچنان ادامه دارد . شايان ذکر است که اين تظاهرات در پايتخت يونان به خشونت کشيده شد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،خشم مسلمانان از فيلم ضد اسلامي به يونان هم کشيده شد.
 براي اولين بار تظاهراتي با حضور يک هزار مسلمان در مرکز آتن برگزار شد.
تظاهرکنندگان که به ساخت فيلم ضد اسلامي آمريکايي اعتراض داشتند فرياد زدند «پيامبر ما افتخار ماست» و «فيلم آمريکايي اقدامي کينه توزانه عليه اسلام است».
نيروهاي انتظامي به محض مشاهده برخي تظاهرکنندگان براي خروج از محدوده تعيين شده پليس و در پيش گرفتن مسير سفارت آمريکا ، اقدام به شليک گازهاي تحريک کننده کرده و 40 تن را بازداشت کردند.
در جريان اين تظاهرات شيشه هاي بسياري از مغازه ها و خودروها شکسته شد.
اين تظاهرات به درخواست بسياري از انجمن هاي مهاجران پاکستاني ، افغاني و بنگلادشي برگزار شد. در مقابل حضور مسلمانان عرب در اين تظاهرات کم رنگ بود.
در يونان پانصد هزار مسلمان زندگي مي کنند که برخي از آنها مليت يوناني دريافت کرده اند.
صدها نفر از مسلمانان ايالت کاتسينا در شمال نيجريه نيز يکشنبه در اعتراض به پخش فيلم موهن امريکايي و همچنين انتشار کاريکاتورهاي توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام (ص) در يک هفته نامه فرانسوي تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهايي عليه امريکا، فرانسه و رژيم صهيونيستي از جامعه جهاني خواستند کساني را که در پشت پرده اين گونه اقدامات توهين آميز قرار دارند، مجازات کنند.
تظاهرکنندگان کساني را که با استفاده از ابزار رسانه ، اسلام را هدف حمله قرار مي دهند محکوم کرده و از مسلمانان سراسر جهان خواستند با برگزاري تظاهرات، به مسئله بي حرمتي به شخصيت پيامبر (ص) اعتراض کنند.
اين افراد در ادامه تظاهرات شان ضمن به آتش کشيدن آدمک باراک اوباما رئيس جمهور امريکا، پرچم هاي امريکا ، فرانسه و اسرائيل را چندين کيلومتر در خيابان هاي اطراف اين شهر روي زمين کشيدند.
اکثر تظاهرکنندگان از شيعيان بودند و شيخ ابراهيم الزازاکي رهبر آنها که به ايراد خطبه هاي آتشين عليه غرب معروف است، آنها را همراهي مي کرد.
 اعتراضات مشابهي هم شنبه در ايالت کانو در مجاورت اين ايالت برگزار شد.
مسلمانان خشمگين شهر کراچي روز يکشنبه  نيز به تظاهرات خود عليه ساخت فيلمي توهين آميز به پيامبر اسلام (ص) ادامه دادند.
 حزب «جمعيت اهل حديث» روز گذشته بار ديگر از هواداران خود خواستند در شهرهاي بزرگ پاکستان تظاهرات کنند.
«محمد يوسف کسوري» رهبر حزب جمعيت اهل حديث در کراچي در اين باره مي گويد: حزب ما براي کشتن فردي که اين اقدام توهين آميز را انجام داده است بيش از يکصد هزار دلار جايزه در نظر گرفته است.
 در همين ارتباط يک وزير پاکستاني که به افراط گرايي نيز شهرت دارد براي مجازات کارگردان فيلم آمريکايي جايزه يکصد هزار دلاري تعيين کرد.
اين فرد  غلام احمد بلور وزير راه آهن نام دارد که دولت پاکستان ابتکار وي را رد کرد.
مسلمانان خشمگين بنگلادش روز يکشنبه نيز به اعتراض هاي خود به ساخت فيلمي توهين آميز عليه پيامبر اسلام (ص) ادامه دادند.
 دو هفته است که تظاهرات مسلمانان بنگلادش به ساخت فيلمي عليه پيامبر اسلام (ص) در آمريکا ادامه دارد.
چندين حزب سياسي در بنگلادش روز يکشنبه اعتصابي عمومي در اين کشور سازماندهي کردند.
در همين راستا نيز زنان يمني در اعتراض به فيلم موهن آمريکايي و کاريکاتورهاي توهين آميز فرانسوي در صنعا پايتخت اين  کشور تظاهرات کردند.
در اين تظاهرات زنان يمني توهين به پيامبر اکرم را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان اين اقدامات کفر آميز شدند.
معترضان پلاکاردهاي در دست داشتند که بر روي آن نوشته بود: «امروز روز وفاداري با رسول خدا است»؛ « رسول خدا خط قرمز ماست».
زنان معترض يمني در پايان اين تظاهرات بيانيه اي در محکوميت اقدام کفر آميز آمريکايي و فرانسوي  صادر کردند.
تظاهرات ضد آمريکايي در اعتراض به فيلم ضد اسلامي نه تنها در کشورهاي اسلامي بلکه در نقاط ديگر دنيا از جمله انگليس هم ادامه دارد.

شاهدان روز يکشنبه اعلام کردند صدها نفر از شيعيان عربستان سعودي در اعتراض به فيلم آمريکايي ضد اسلامي در منطقه اي در شرق اين کشور تظاهرات کردند.
اين تظاهرات به دعوت عبدالکريم الحبيل از روحانيون شيعه عربستان برگزار شد و شرکت کنندگان در اين تظاهرات ساعات پاياني شامگاه شنبه در منطقه عواميه راهپيمايي کردند. تظاهرکنندگان عليه آمريکا و رژيم صهيونيستي شعار سردادند و پرچم هاي آنان را به نشانه اعتراض به آتش کشيدند. اين اولين تظاهرات از نوع خود در عربستان است که بدون هيچ حادثه اي پايان يافت.
 به طور کلي مقامات عربستان برگزاري تظاهرات را ممنوع کرده اند اما نيروي هاي امنيتي اين کشور براي متفرق کردن اين تظاهرات که تعداد زيادي زن و کودک در آن حضور داشتند ، مداخله نکردند.
همچنين حدود هفتاد نفر از روحانيون شيعه عربستان در بيانيه اي از تصميم گيرندگان جهان اسلام خواستند ابتکار عمل را در مجرم شناختن توهين کنندگان به اديان به دست گيرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار