در دانشگاه علوم پزشكي مشهد؛

خدمات روانشناسي رايگان به دانشجويان ارائه مي شود

در دانشگاه علوم پزشكي مشهد خدمات روانشناسي براي دانشجويان به صورت رايگان در 3 سطح انجام مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، محمد علي فغفوريان، مسئول مركز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با سطوح 3 گانه خدمات در مركز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي اظهار داشت: سطح اول همان پيشگيري است كه در اين راستا اين مركز دوره هاي آموزشي مهارت زندگي را براي تمامي دانشجويان به صورت الزامي برگزار مي كند.

محمد علي فغفوريان در اين راستا تصريح كرد: در اين دوره ها 4 عنوان از مهارت هاي زندگي شامل ارتباط موثر، كنترل استرس، جرات ورزي و كنترل مساله در اولويت اول به دانشجويان ارائه داده مي شود.

وي ادامه داد: همچنين دوره هايي مانند پيشگيري از سو مصرف مواد و مشاوره هاي قبل از ازدواج نيز براي دانشجويان در نظر گرفته شده است.

مسئول مركز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي مشهد  با اشاره به سطح دوم خدمات روانشناسي در دانشگاه علوم پزشكي مشهد براي دانشجويان خاطر نشان كرد: سطح دوم مسائلي است كه مانع فعاليت دانشجو نمي شود ولي در فعاليت وي اختلال ايجاد مي كند و با علائمي مانند افت تحصيلي و علائم رفتاري غير عادي مشخص مي شود.

مسئول مركز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به سطح سوم خدمات در مراكز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي مشهد تاكيد كرد: اين سطح از خدمات براي اختلالاتي است كه خود شخص قادر به حل آنها نيست و در اين حالت تمام خدمات مانند روانپزشكي و مشاوره انجام مي شود تا فرد به حالت عادي برگردد.

فغفوريان با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشكي مشهد براي پيشگيري از اختلالات رواني در دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: در اول هر سال تحصيلي در دانشگاه علوم پزشكي براي دانشجويان يك ارزيابي روانشناختي در قالب يك تست انجام مي شود.

وي در اين راستا افزود: براي افرادي كه پاسخ هاي اين تست به گونه اي مشكوك باشد تست هاي تكميلي انجام مي شود و افراد را بسته به نيازبه صورت كاملا محرمانه در فرآيند بهبودي قرار مي دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار