غضنفري خبر داد

توافق دولت با تولیدکنندگان فولاد در خصوص جبران کسری بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافقات صورت گرفته با تولیدکنندگان و انجمن فولاد در خصوص کنترل و جبران کمبودها در بازار خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدي غضنفري تصریح کرد: قیمت بسیاری از کالاها خصوصا کالاهای صنعتی که در بورس قیمت گذاری و معامله می‌شوند متأثر از عرضه و تقاضا است، لذا با توجه به کمبود واردات شمش فولاد طی روزهای گذشته شاهد افزایش این محصول در بازار داخلی بودیم.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته در این خصوص خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان و انجمن فولاد خواسته شد تا با واردات بیشتر شمش فولاد تناسب عرضه در بورس را کنترل کنند و کسری‌ها را جبران کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردکنندگان شمش فولاد نحوه دسترسی به ارز مورد نیازشان را مشکل اصلی کاهش واردات این کالا عنوان کردند که توافق شد با ارز آزاد، شمش وارد کنند و دولت هم قیمت گذاری آنان را با ارز آزاد بپذیرد.

غضنفری اظهار کرد: در این وقفه‌ای که کاهش واردات صورت گرفت، وارد کنندگان نمی‌دانستند که آیا در صورت وارد کردن شمش با ارز آزاد قیمت گذاری جدید آنان قابل قبول دولت هست یا خیر که این مشکل در مذاکرات صورت گرفته مرتفع شد و به زودی نیاز بازار برطرف خواهد شد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار