کی روش: ابراهیم زاده را سرمربی تیم ملی کنید / رفتن به جام جهانی ماراتن است نه دوی سرعت

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر ملاک انتخاب بازیکن برای تیم ملی رتبه تیمش در جدول باشد باید سرمربی نفت سرمربی تیم ملی شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مهمان برنامه ورزش و مردم شبکه اول سیما بود؛

کی روش در پاسخ به سوال اول مجری برنامه در مورد اینکه چه درسهایی از شکست مقابل لبنان گرفتید؟ گفت: ما باید از هر بازی درسی بگیریم، من سعی می کنم از بازی هایی که می بریم درس بگیرم زیرا در بازی هایی که می بازیم اینقدرانتقاد می شود که نمی توان به خوبی از آن درس گرفت ولی در بازی هایی که بردیم می توان فکر کرد که چگونه آن بازی را بردیم.

وی در ادامه گفت: موافق این هستم که قهرمانها از شکست ها درس می گیرند ودر آینده از تجربیات آن استفاده می کنند، کسانی که بازنده می شوند و درسی نمی گیرند فقط به مسائل منفی فکر می کنند.کی روش تصریح کرد: یک  مربی بزرگ و باهوش وقتی برنده می شود می داند همه چیز خوب نیست و وقتی می بازد فکر نمی کند همه چیز بد است؛ قهرمان ها و مربیان بزرگ وقتی به شکست می رسند به ریباند خوب فکر می کنند که چگونه می توانند تیم را باز گردانند.ما از باخت مقابل لبنان خوشحال نیستسم این شکست در برنامه های ما نبود همانطور که هیچ باختی برای ما قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بازی لبنان روز خوب ما نبود می دانم این بازی در ایران خوب پخش نشد اما آنهایی که بازی را دیدند متوجه شدند که آنروز ، روز خوب ما نبود چند اشتباه داشتیم مخصوصا روی گل لبنان ولی بعد از گل بازیکنان تلاش خوبی داشتند و موقعیت های زیادی داشتیم که می توانستیم به گل برسیم ولی گلر آنها در آنروز بسیار عالی بود.

سرمربی تیم ملی اذعان کرد: درسی که باید از این شکست بگیریم این است که نباید تمام تمرکزمان در مسائل منفی این بازی باشد و اگر اینگونه باشد هیچوقت به پیروی نمی رسیم، ما از این نتیجه راضی نیستیم ولی نباید تلاشمان را کم کنیم این یک دو سرعت نیست یک دو ماراتن است که در آن هشت رقیب داریم؛ ما از اول می دانستیم که غیر ممکن است هر هشت بازی را به سود خود تمام کنیم و اکنون فرصت خوبی است که مردان روزهای سخت را بشناسیم برای رسیدن به پیروزی.

کی روش گفت: در گروه ما به غیر از ما  4 تیم دیگر وجود دارد و اگر در بازی با کره این تیم را شکست دهیم در صدر جدول قرار می گیریم و تمام تمرکزمان روی این موضوع است.

کی روش در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید اگر یک پاک کن داشت که می توانست خاطرات منفی ذهنش را پاک کند کدام خاطرات را پاک می کرد گفت: چیزی که می خواهم از ذهنم پاک کنم بازی با لبنان است از زمانیکه در ایران کار کردم مسائل مثبتی بوده مثل 19 بازی قبلی که فقط یکی از آنها شکست مقابل لبنان بود و نباید به خاطر یک شکست ذهنمان را خراب کنیم ما برای آینده و رسیدن به بازی های خوب تلاش می کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص عملکرد رسانه های ایرانی در حمایت از تیم ملی نیز گفت: طرز تفکر رسانه های ایران و عملکردشان به گونه ای است که من همیشه در قلبم نگه خواهم داشت و عملکرد آنها در حمایت از تیم ملی بسیار مثبت است.

وی در خصوص مشکل پیش آمده بین بازیکنان و رسانه ها خاطرنشان کرد: من وقتی کوچک بودم فیلمهای سینمایی کابوی را خیلی دوست داشتم زیرا در آنها سرخپوست و کابوی با هم نبرد می کردند که در آن زمان فکر می کردم  یک طرف خوب بود یک طرف بد اما بزرگتر که شدم فهمیدم بد و خوب در دو طرف ماجرا وجود دارد؛ در خصوص مشکل به وجود آمده باید بگویم موضوع خوبی شروع نشده و برای اینکه تیم ملی متضرر نشود باید به حرفهایی دو طرف گوش کرد و به نظرات آنها  احترام بگذاریم.

کی روش تصریح کرد: مهم نیست که چه کسی چه گفته مهم این است که این اتفاق دیگر تکرار نشود و هر دو طرف تلاششان بر این است که این مشکل حل شود؛ این مشکل به وجود آمده معتقدم در چند روز آینده حل می شود و مهم این است که ما یکی شویم ما باید متحد شویم و با تیم های مقابل مبارزه کنیم از وزیر ورزش و فدراسیون گرفته تا بازیکنان ، رسانه ها و مردم.

سرمربی تیم ملی در مورد انتقاداتی که از تیم ملی می شود نیز گفت : یک مربی تیم ملی باید همیشه فکری باز داشته باشد و انتقادات سازنده و تخریبی را تشخیص دهد فوتبال تفکرات متفاوتی دارد خیلی از صحبتها درست است و خیلی ها هم می تواند اشتباه باشد،  باید همه را دور هم جمع کنیم و نظرات همه را جویا شویم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان جوان و خوبی که در لیگ بازی می کنند را به تیم ملی دعوت نمی کند، گفت: جواب خیلی راحتی دارد ما در کشور باهم نیستیم! من یک برنامه ای با موافقت سران فدراسیون طراحی کردم که در آن از این بازیکنان  در بازی های دوستانه استفاده کنیم و آنها را ارزیابی کنیم، وقتی که این کار را انجام دادیم برخی ها گفتند که این ها چه کسانی هستند که به تیم ملی آوردیم و یا چرا تیم ملی با موریتانی و موزامبیک بازی می کند؟ البته ما خیلی از این بازیکنان  را یک سال پیش به تیم ملی دعوت کردیم.

کی روش خاطر نشان کرد: این صحبت درستی نیست که ما  برنامه ای برای پرورش این بازیکنان نداریم اما در جایی که هدف ما برای راهیابی به جام جهانی است استفاده از این بازیکنان درست نیست؛ در 19 بازی که انجام دادیم 14 بازی را بردیم در تیم، ما بازیکنانی داریم که جوان هستند و خوب کار می کنند مثل حاج صفی و انصاری فرد و نباید به خاطر یک باخت از همه چیز انتقاد کنیم و همه تلاش ها انجام شده را زیر سوال ببریم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به  این سوال که می گویند شما به بازی های لیگ اعتقادی ندارید گفت: اینکه من لیگ را زیر نظر ندارم اشتباه محض است تمام بازی ها را به دقت نگاه می کنیم و بعد از یک هفته دی وی بازی ها را می گیریم و تمام بازی ها را با کمک اعضای کادر فنی آنالیز می کنیم، ما باید بازیکنانی را به تیم ملی دعوت کنیم که  آماده 90 دقیقه بازی بین المللی باشند؛ البته کار پرورش این بازیکنان جوان باید قبل از آمدن کی روش به ایران انجام می شد و آنهایی که انتقاد می کنند باید این کار را انجام می دادند.

کی روش در پاسخ به این سوال که چرا درتیم ملی بازیکنانی وجود دارند که اکثرا تیم هایشان در رتبه های پایین جدول است و از تیم های صدر جدولی بازیکنی در تیم ملی نیست؟ گفت: من به این مسائل احترام می گذارم ولی در تیم ملی این گونه نیست، رئال مادرید در پنج بازی چهار امتیاز گرفته و تمامی بازیکنانش در تیم های ملی کشورشان هستند، با این وضعیت شما می توانید سرمربی نفت تهران را سرمربی تیم ملی کنید، به نظر شما باید  وقتی که بازیکنی در چهار پنج بازی گل نزند از تیم ملی  بیرون کنیم.

کی روش درباره انتقاداتی که از امید نمازی دستیار ایرانی اش می شود نیز گفت:  فوتبال ملیت رنگ و مذهب نمی شناسد و مهم عملکرد طرف است و این که من از نمازی راضی هستم.

در این خصوص امید نمازی نیز گفت: تا 18 سالگی در ایران و شاگرد مربیانی مثل حاج رضایی و اربابی بودم و در زمین های خاکی ایران بازی کردم افرادی که این مسائل را مطرح می کنند فکر می کنند مشکل باخت ایران به لبنان امید نمازی بوده درحالیکه نمی دانند من در  فوتبال حرفه ای بازی کردم و شاگرد کی روش در مترو استارز آمریکا بودم و سابقه سرمربیگری در تیم های حرفه ای داشتم.

کی روش در خصوص لغو بازی با کره شمالی نیز گفت: در تیم ما بازیکنانی مثل حیدری، تیموریان، قاضی، دژاگه وجباری مصدوم هستند، ما هفت بازیکن مصدوم داریم و نباید قبل از بازی با کره جنوبی این ریکس را انجام می دادیم و بازی سختی مقابل کره شمالی انجام می دادیم.

سرمربی تیم ملی در واکنش به عکسی از خود که در لبنان که در آن عکس چوبی در دست گرفته ، گفت: این چوب را باید بعد از بازی با لبنان در دست می گرفتم ابتدا از خودم و کادر فنی شروع می کردم و بعد به بازیکنان می رسیدیم و همه را تنبیه می کردم.

وی در خصوص تعامل با مربیان لیگ برتری نیز گفت: همکاری با مربیان و تعامل ما با آنها خیلی خوب بوده و از همه کسانی که می توانند به ما کمک کنند دعوت می کنم در این راه با ما همراه شوند؛  البته این را ه برای ما آسان نخواهد بود و باید روزهای سختی را پشت سر بگذاریم.

کی روش درپاسخ به سوالی در خصوص اخراج کریمی توسط ژوزه از تیم پرسپولیس ، گفت: زمانیکه تیمی شکست می خورد اولین کسی که باید دستش را بالا بگیرد سرمربی تیم است و مسئولیت شکستها با وی است نه بازیکنان ، بازیکنانی مثل نکونام و کریمی تجربه بین المللی خوبی دارند و می توانند به ما کمک کنند و به راحتی نمی توان آنها را از تیم کنار گذاشت.
گزارش از : حمیدرضا حجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار