گلو دردهای چرکی سنین 5 تا 20 را جدی بگیرید

یک فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هشدارداد: افراد گلود دردهای چرکی سنین 5 تا 20 را جدی بگیرند چرا که ممکن است این مهم در سنین بالاتر منجر به ایجاد روماتیسم قلبی شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمود امامی، فوق تخصص قلب و عروق با اشاره به روز جهانی قلب گفت: بیماری قلبی بیماری است که بالغین مبتلا می‌شوند که به سکته قلبی معروف است.

 دکترامامی با بیان این که بیش از ۴۰ درصد علل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته مربوط به این بیماری است افزود: افزایش سن، چاقی، کنترل فشارخون، اختلالات چربی خون، دیابت از علل عمده این بیماری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به کاهش سن ابتلا به این بیماری گفت: متاسفانه سن ابتلا به این بیماری پایین آمده است و افراد در سنی به این بیماری مبتلا می‌شوند که سن مفید و بهروری آن‌ها محسوب می‌گردد لذا به فرد، خانواده و جامعه صدمات غیر قابل جبرانی در زمینه های اقتصادی، بهداشتی و روانی ایجاد می‌کند.

دکتر امامی تاکید بر کاهش مصرف نمک در رژیم های غذایی افراد همچنین توصیه کرد افراد می توانند با انجام فعالیت های ورزشی و کاهش استرس و همچنین عدم استعمال دخانیات و سیگار از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنند.

وی در ادامه تاکید نمود: مردان بالای ۴۰ سال و زنان بالای ۵۰ سال بخصوص دیابتی‌ها، فشارخون، به محض کوچک‌ترین شکایاتی بلافاصله درد، سوزش سینه و احساس هر گونه ناراحتی حتما به پزشک قلب مراجعه کنند.

این فوق تخصص گفت: بچه‌های در سنین مدرسه و جوانانی که در پادگان هستند به محض گلو درد حتما به پزشک مراجعه کنند و خوب درمان شوند چون این مهم امکان ابتلا به روماتیسم را افرایش می‌دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار