شمقدری در اختتاميه جشنواره فيلم مقاومت؛

سینمای دفاع مقدس راه خود را پیدا کرده است

ریس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره مقاومت گفت: سینمای دفاع مقدس راه خود را پیدا کرده گرچه متاسفانه در عرصه اکران این فیلم ها هنوز مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به کرمان، شب گذشته پرونده دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و انقلاب دفاع مقدس با حضور جواد شمقدری ریس سازمان سینمایی، محمدخزاعی، سردارنقدی و مسولان استان کرمان و جمع کثیری از هنرمندان و اهالی رسانه در باغ موزه استان کرمان برگزارشد.
در ابتداي اين مراسم محمد خزاعي دبير جشنواره به روي سن آمد و گفت: این جشنواره تقدیم به شهدای گمنامی است که امشب در میان ما و در این موزه حضور دارند. من همیشه این دغدغه را داشتم که چرا بعضی از شهدا گمنام هستند و به این نتیجه رسیدم که آن ها حاضر نبودند حتی نامشان مطرح شود تا ریا نباشد.
 
خزاعي ادامه داد: بايد از سازمان سینمایی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، مسئولان استان کرمان، استاندار- فرماندار- نیروی انتظامی- سپاه پاسداران،بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس- رسانه‌ها و هنرمندان که ستاد برگزاري را در برگزاری این جشنواره یاری کردند، قدردانی کنم. جشنواره فیلم مقاومت تاثیرات خود را بر حوزه سینما و جامعه داشته است. در این جشنواره مباحث استراتژیک مطرح شد. فیلمسازان داخلی از مشکلات سینمای دفاع مقدس گفتند. فیلمسازان خارجی نیز از دغدغه وجوه مشترک برای سینمای مقاومت سخن گفتند.
 
وی ادامه داد: فیلمسازان خارجی معتقد بودند تا یک اتحادیه یا سازمانی تاسیس شود تا بحث سینمای مقاومت به اشتراک گذاشته شود. در این دوره نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و بازسازی سالن‌های سینمایی را شاهد بودیم. نشست‌های تخصصی با حضور اکبر نبوی برگزار شد و حدود 10 هزار بیننده در کرمان به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند.
 
خزاعي ادامه داد: امروز جشنواره مقاومت در ۸۷ منطقه به پایان می‌رسد. که هر کدام با شور و نشاط برپا شدند. ما در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا خواهیم کرد و حدود 45 هزار دانش آموز فیلم‌ها را می‌بینند. پس از آن نیز در کشورهای مختلف جهان جشنواره را برگزار می‌کنیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.