157 مقاله ایرانی در زمینه نفت و رشد چشمگیر ایرانیان در توليد علم

محققان ایراني با تولید 157 مقاله در زمینه نفت، رشد چشمگیری در تولید علم داشته‌ا‌ند.

جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: ایران بیشترین مقالات را در زمینه نفت داشته است، چنانچه امروز کمتر دانشگاه جامعی را می بینم که رشد نفت را نداشته باشد و البته با جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد تولیدات علمی نیز افزوده می‌شود.

وی افزود: ایران در بین کشورهای اوپک رتبه اول را با 157 مقاله کسب کرده است و البته شاید این تعداد از نظر عددی اندک باشد اما این تعداد مقاله در صنعت نفت رقم چشمگیری است.

مهراد تصریح کرد: برای نخستین بار به غیر از ارزیابی درونی، ارزیابی بیرونی هم شدند، چنانچه دانشگاه‌های دولتی و آزاد عملکرد خود را در این شاخص‌ها قرار دادند و تلاش کردند که در هر سال بهتر از سال گذشته عمل کنند.

دانشگاه شریف جز 200 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود

مهراد در ادامه گفت: رتبه بندی ISI تايمز و شانگهای موجب شده که یک تحول عظیمی در آموزش عالی برای رسیدن به سند چشم انداز و تحقق علم و فناوری رخ دهد.

وی افزود: با توجه به تلاش‌های محققان و پژوهشگران کشورمان امروز شاهد هستیم که تغییرات زیادی در تولید علم ایران رخ داده است.

چنانچه دانشگاه تهران با صد پله صعود بر اساس رتبه بندی شانگهای یکی از دانشگاه‌های برتر جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: دانشگاه شریف در علوم مهندسی کامپیوتر در IT جز 200 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود و من معتقدم با اجرای رتبه بندی بومی در سال 90 و دستور به تدوین و ابلاغ آن رشد ایران بیشتر خواهد شد چنانچه عملکرد روسای پژوهشی نیز زیر ذره بین قرار می‌گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار