راه اندازي فاز دوم مبادلات ارزي در جهت افزايش سرعت

از ابتداي راه اندازي تاکنون 112 ميليون دلار مبادله شده است، از زمان راه اندازي تاکنون 112 ميليون دلار مبادله شد به طوري که امروز 41 ميليون دلار حجم مبادلات ارزي بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صمد کريمي سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در خبر ساعت 14 امروز با بيان اين مطلب گفت: براساس تصميماتي که اتخاذ شده واردکنندگان کالا پس از مراجعه به سازمان توسعه تجارت و ثبت سفارش کالا که هم اکنون در فاز دوم علاوه بر بانک ملت و بانک کشاورزي که بانک هاي عامل واسطه اي بودند به کليه بانک هاي حامل در کشور تهران و شهرستان ها به شعبات ارزي مراجعه کنند و اسناد و مدارک مربوط به ثبت سفارش کالا را ارائه دهند.

وي تصريح کرد: در مراکز استان ها شعب ارزي تقاضا جمع آوري مي شود و از طريق ادارات مرکزي تهران به مراکز مبادلات ارزي ارسال مي شود.

کريمي اظهار داشت: در گام دوم مرکز مبادلات ارزي نقش کنترل و مبادلات را به صورت الکترونيکي دنبال مي کنند و نيازي به حضور هموطنان در مرکز نيست و مرکز نقش رهبري، هدايت و کنترل بازار را برعهده دارد.

سخنگوي مرکز مبادلات ارزي اضافه کرد: گروه اول و دوم با نخر 1226 تومان تامين مالي مي شوند و در فاز نخست گروه 3 و 5 را در طرح وارد کرديم با توجه به سيستم الکترونيکي و دقيق شناسايي مي شوند که متقاضيان ارز چگونه به ارز دستيابي پيدا کنند و جريان کارها رصد مي شود و تامين مالي تجاري پروژه ها منجر به ورود کالا به کشور خواهد شد، هدفي که دولت دنبال مي کند حمايت از توليد و حفظ اشتغال و ظرفيت توليد است.

وي ادامه داد: در فاز دوم با ورود بقيه بانک ها تسريع در سرعت افزايش پيدا مي کند و با تمرکزي که در اين سيستم است در راستاي تجميع پرونده و تقاضاي ارزي افزايش و پوشش بيشتري بر روي کارها خواهيم داشت و کمک خواهد کرد به افزايش حجم مبادلات و گام بخشي به بازار ارز و فازهاي آتي براساس مبادلات ارزي متعاقبا اعلام خواهد شد.

کريمي تاکيد کرد: تا پايان روز شنبه مورخ 91.7.8 بالغ بر 36 ميليون دلار حجم کل مبادلات بوده و به صورت تجميعي نيز بالغ بر 70 ميليون دلار مي باشد و تا ساعت 12 امروز 72 نفر به مرکز مبادلات ارزي مراجعه کرده که 41 ميليون دلار حجم مبادلات بوده به طوري که از ابتداي راه اندازي تا به امروز 112 ميليون دلار ارز مبادله شده است.

وي خاطرنشان کرد: با استقبال مردم حجم مبادلات روند صعودي به خود گرفته و با گذشت زمان عمر بخشي بيشتري به بازار ارز خواهد داد.
بازار بين بانکي و تجاري به مرور زمان عمربخشي بيشتري به خود گرفته و تامين تقاضاي گروه 3 و 4 و 5 روند خود را طي مي کند اگر گروه دوم تمايل دارند از طرح جديد استفاده کنند ما تامين مالي خواهيم کرد.

روز شنبه تا ساعت 2 مبلغ يک ميليون دلار براي گروه دوم ارز تامين کرديم و پيش بيني مي کنيم روند صعودي در تامين نيازهاي گروه 2 و 4  و در حلقه هاي بعدي که در دست تهيه است پوشش دهيم.

کريمي يادآور شد: بانک مرکزي دستورالعمل نحوه خريد و فروش ارز به نرخ مرجع را تهيه کرده و در اسرع وقت در اختيار بانک ها قرار مي دهد تا به شفافيت بازار ارز کمک کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار