روزنامه روسي نيزاويسيمايا گازيه تا

ايران با اينترنت ملي، آمريکا را بار ديگر کيش و مات مي‌کند

روزنامه اينترنتي روسي نيزاويسيمايا گازيه تا نوشت: ايران روش جديدي را براي مقابله با آمريکا در زمينه جنگ سايبري يافته و بار ديگر قابليت‌هاي بالاي خود را به رخ اين کشور مي‌کشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اينترنتي روسي نيزاويسيمايا گازيه تا، با اشاره به اينکه هفته آينده آژانس تحقيقات علمي و دفاعي آمريکا ديداري با مبتکران جنگهاي سايبري برگزار مي‌کند، مي‌نويسد: در چنين شرايطي ايران در حال ايجاد اينترنت ملي است و اين تصميم، نشانه ديگري از در خطر بودن منافع آمريكا است.

به نوشته اين روزنامه، تهران به تازگي از ايجاد روشي براي مقابله با جنگ سايبري خبر داده که به گفته نظاميان از جنگهاي واقعي خطرناکتر است. آمريکا و اسرائيل قبلا تلاش‌هايي براي از کار انداختن تاسيسات هسته‌اي اين کشور با کمک ويروس استاکس‌نت به کار گرفته‌اند که همگي شکست خورد.

"تهران درحال ايجاد اينترنت ملي است که در فاز نخست آن، بسیاری از دستگاه‌های دولتی برای برقراری ارتباط بین دفاتر خود از اینترنت ملی استفاده می‌کنند و همچنین برخی از مدارس نیز از اینترنت ملی استفاده می‌کنند."

"قرار است تا اوايل سال 2013 همه دانشگاهها هم به اين شبکه متصل شوند. ايراني‌ها علت تصميم خود را درخصوص جدا شدن از شبکه جهاني ضرورت دفاع از ارزشهاي ملي و مذهبي عنوان مي کنند و پيروزي آنها در اين زمينه مي تواند شکست آمريکا در جنگ سايبري باشد".

به نوشته روزنامه، با اجرای این شبکه اینترنت و سرویس‌های متنوع اینترنتی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مباحثی چون امنیت و حفظ اطلاعات در درون کشور نیز با اجرای اینترنت ملی تحقق می‌یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۳:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۱
امید واریم اسم این اینرنت را پارس بزارن.
آخرین اخبار