تشریح چگونگی رسیدگی به اعتراض ها در آزمون های پزشکی

رییس مرکز سنجش پزشکی چگونگی رسیدگی به اعتراض ها در آزمون های پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر جبراییل نسل سراجی با اعلام اینکه این مرکز سالانه 30 آزمون سراسری کشوری برگزار می کند، گفت: ابتدا کلید اولیه آزمون روی سایت مرکز سنجش پزشکی (www.sanjeshp.ir) قرار می گیرد و به مدت 72 ساعت به داوطلب اجازه داده می شود اعتراض خود را اعلام کند.

وی افزود: پس از وصول اعتراضات طراحان سئوال نسبت به رسیدگی به این اعتراضات اقدام می کنند و اصلاحاتی که نیاز باشد انجام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این معیارها نتایج نهایی استخراج و میزان قبولی ها و مردودی ها مشخص و اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه آنالیز سئوالات نیز بعد از هر آزمون انجام می شود گفت: سئوالات آزمون ها ارزیابی می شوند و ضریب دشواری آن ها استخراج می شود و اطلاعات آماری هر سئوال مشخص می شود.

وی افزود: بعضی اوقات سئوال کاملا درست است ولی با توجه به نوع سئوال ضریب افتراق درستی به دست نمی آید که در این صورت با نظر وزیر و معاون آموزشی به یک نتیجه مناسب می رسیم و برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود درصدی به دانشجو کمک می شود و نتایج به دانشگاه مربوطه اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه در آزمون های علوم پایه و کارشناسی ارشد چون دانشجو باید کف نمره را بدست آورد حق دارد تا سه بار در آزمون شرکت کند، اظهار داشت: در مورد این آزمون سیاست وزارت بهداشت اینست که کف نمره را که 10 از 20 است ارتقا داده و در آینده به 12 از 20 یا 14 از 20 برساند./ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار