مشهد/

هله هوله یک واقعیت مضر در جامعه

همه می‌دانیم که خوردن هله‌هوله برای سلامت بدن مضر است. شکر، چربی‌های مضر و کربوهیدرات‌ها فقط بخشی از مواد تشکیل‌دهنده هله هوله‌هاست. مواد غذایی مانند کربوهیدرات‌های سفید، کلوچه‌های آماده، چیپس، نوشیدنی‌های گازدار، همبرگرهای پرچرب و سیب‌زمینی سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلکه بیماری‌های مختلفی را نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  شاید با به دست آوردن اطلاعاتي درباره عوارض جانبی ناشی از مصرف هله‌هوله‌ها به طور کلی از خوردن غذاهای بدون ارزش غذایی دست بردارید.

1- آنچه باعث افزایش دور کمر می‌شود، برای صورت نیز مضر است. شکر، چربی‌های ترانز( برای طولانی کردن عمر ماندگاری برخی غذاهای بسته بندی شده) و نشاسته، باعث افزايش انسولین و ایجاد واکنش التهابی می‌شود. در نتیجه با غیر‌فعال شدن آنتی‌اکسیدان‌های بدن که با پیری مقابله می‌کند، فرد براي آسیب‌دیدگی نور خورشید و پیری زودرس مستعدتر می‌شود.

2- تیرامین منشأ سردرد است. تيرامين ماده‌اي شیمیایی است که بر اثر شکسته شدن بعضی از پروتئین‌ها در رنگ و نیترات(موجود در هات داگ و گوشت‌های به عمل آمده) ایجاد می‌شود. این ماده با افزایش جریان خون در مغز باعث تغییرات عروقی می‌شود که به درد در نواحي مختلف بدن مي‌انجامد. بنابراین توصيه مي‌شود به طور جدي از خوردن غذاهایی که رنگ طبیعی ندارند، بپرهیزید.

3- افسردگي مي‌آورند. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد كه احتمال افسردگی در افرادی که زیاد هله‌هوله می‌خورند، بيشتر است و خوردن این نوع مواد حالت‌های جسمی و روحی بدی در فرد ایجاد می‌کند./س

بهبودی

برچسب ها: هله هوله ، مضر ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.