شناسايي 6 هزار و 800 طرح نيمه تمام صنعتي/ هشدار براي ابطال مجوز طرح هايي با پيشرفت کمتر از 20 درصد

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه 6 هزار و 800 طرح نيمه تمام صنعتي شناسايي شده گفت: طرح هايي که بيش از 3 سال از صدور جواز تاسيس آنها گذشته و پيشرفت زير 20 درصد دارند باطل مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا فاطمي امين امروز در نشست خبري با بيان اين مطلب تصريح کرد: در 5 ماه نخست  امسال 5 هزار جواز تأسيس و 1700 پروانه بهره برداري در رشته هاي صنعتي و معدني کشور صادر شده است.

وي با بيان اينکه حدود 90 هزار جواز تاسيس طرح هاي صنعتي و معدني در کشور وجود دارد افزود: از اين ميزان 6 هزار و 804 طرح نيمه تمام در داخل سيستم بهين ياب ثبت نام شده و وضعيت دقيق آنها مشخص شده است و از طريق همين سايت روند پيشرفت فيزيکي آنها پيگيري خواهد شد.

معاون برنامه ريزي وزير صنعت و معدن اظهار داشت: از بين 6 هزار و 804 طرح نيمه تمام 3 هزار و 179 طرح پيشرفت زير 20 درصد، هزار و 160 طرح پيشرفت 20 تا 40 درصد، 966 طرح پيشرفت 40 تا 60، 494 طرح با پيشرفت 60 تا 80 و 320 طرح نيز پيشرفت 80 تا 100 درصد دارند.

فاطمي امين با بيان اينکه تعداد زيادي از طرح هايي که جواز تاسيس دارند نيمه کاره رها شده و پيشرفت فيزيکي ندارند گفت: طرح هاي نيمه تمامي که بيش از 3 سال از صدور جواز تاسيس آنها گذشته و هنوز کمتر از 20 درصد پيشرفت دارند باطل خواهد شد.

*پيگيري 184 پروژه صنعتي و معدني در قالب طرح مهر ماندگار

معاون برنامه ريزي وزير صنعت در خصوص اجراي طرح هاي نيمه تمام صنعتي و معدني در قالب طرح مهرماندگار گفت: 184 پروژه صنعتي و معدني در طرح مهر ماندگار قرار دارند که 157 طرح خصوصي و 31 طرح دولتي محسوب مي شوند.

وي افزود: تاکنون 20 طرح نيمه تمام مهرماندگار به بهره برداري رسيده و تا پايان امسال نيز 88 طرح ديگر تکميل خواهد شد.

فاطمي امين اظهار داشت: طرح هاي بزرگي که از نماد سرمايه گذاري و يا زنجيره تامين براي کشور مهم هستند در قالب مهرماندگار اجرايي مي شوند.

وي ادامه داد‌: از 7 طرح فولادي 4 طرح در مرحله احيا جزء طرح هاي مهرماندگار محسوب مي شوند.

فاطمي امين خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح ها ممکن بود در حالت ايده آل تا پايان سال 92 عملي شود اما بروز برخي مشکلات اجراي آن را طولاني کرده و بنابراين در قالب طرح مهرماندگار قرار گرفته تا اجراي آنها سريع تر انجام گيرد.

معاون برنامه ريزي وزير صنعت و معدن در خصوص ميزان سرمايه گذاري در بخش معدن گفت: پيش بيني مي شود تا پايان امسال 10 هزار ميليارد تومان در بخش صنعت سرمايه گذاري شود که اين ميزان نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد کاهش خواهد داشت./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار