دولت لیبی از ورود یک گروه از ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به بنغازی در شرق لیبی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در سالروز حملات یازدهم سپتامبر هدف حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت که در آن چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته شدند.

مقامات لیبی اعلام کردند نحوه همکاری دولت لیبی با ماموران پلیس فدرال آمریکا که برای تحقیق درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی به منطقه سفر کرده اند، متعاقبا مشخص خواهد شد.
محمد عبدالعزیز، معاون وزیر امور خارجه لیبی، اعلام کرد: ما کارهای مقدماتی مربوط به فعالیت ماموران پلیس فدرال آمریکا در بنغازی را آماده می کنیم. آنها (ماموران پلیس آمریکا) قرار است از کنسولگری آمریکا در بنغازی بازدید کنند، با چندین نفر مصاحبه و از چند نفر بازجویی کنند.

مقامات لیبی و مسئولان آمریکایی تلاش می کنند تا جزئیات مربوط به تحقیقات مشترکی را که قرار است درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی انجام دهند، مشخص نمایند.

معاون وزیر امور خارجه لیبی که پس از دیدار با الیزابت جونز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در جمع خبرنگاران سخن می گفت، خاطر نشان کرد: گروه ماموران اف بی آی خود را آماده می کند که تحقیقاتش را در بنغازی آغاز کند. ما امیدوار هستیم که ظرف دو روز آینده درباره نحوه همکاری با این گروه بازرسان آمریکایی به توافق برسیم.
 
وی افزود دادستانی کل، وزارت دادگستری، مجمع قانونگذاری (پارلمان) لیبی همه آماده هستند تا با گروه اف بی آی همکاری کنند. این حق آمریکاست که بخواهد درباره اتفاقی که در کنسولگری این کشور در بنغازی افتاده است، تحقیق کند.

دولت باراک اوباما تا کنون درباره شرایط حمله مردان مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی و عاملان احتمالی این حمله چند جور حرف زده و با اینکار انتقادات شدید رقیب جمهوری خواه خود، میت رامنی، را برانگیخته است.

وزارت امور خارجه آمریکا درخواستهای مکرر برای استعفای سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد را که از نزدیکان باراک اوباما می باشد، به شدت رد کرده است. سوزان رایس از طرف برخی مسئولان جمهوری خواه آمریکا متهم شده که اطلاعات غلطی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی ارائه کرده است. رایس می گوید حمله مردان مسلح ناشناس به کنسولگری آمریکا فی البداهه بوده و در جریان تجمع معترضان در برابر کنسولگری آمریکا صورت گرفته و یک حمله تروریستی برنامه ریزی شده نبوده است.
برچسب ها: اف بی آی ، بنغازی ، لیبی ، وارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار