گاف "جو بايدن" اندکي پيش از اولين مناظره اوباما و رامني

"جو بايدن "، معاون رئيس جمهور آمريکا درست 24 ساعت قبل از نخستين مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، گاف بزرگي داد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،  وي با بيان اينکه طبقه متوسط آمريکا در چهار سال گذشته (دوره رياست جمهوري باراک اوباما)  « نابود و فراموش شده اند »، بهانه به دست رقباي جمهوريخواه داد.
با توجه به استراحت ميت رامني، نامزد جمهوريخواه رياست جمهوري آمريکا و اوباما، رقيب دموکرات وي يک روز پيش از مناظره اي که قرار است در دنور واقع در ايالت کلرادو برگزار شود، توجهات به نامزدهاي سمت معاون رياست جمهوري معطوف شده است. جمهوريخواهان، گاف بايدن را اعترافي تکان دهنده درست پنج هفته مانده به انتخابات ششم نوامبر دانستند.
بايدن که در جمع هواداران در ايالت کاروليناي شمالي درباره طرح مالياتي مطرح شده توسط رامني سخنراني مي کرد گفت :« آنها چگونه مي خواهند طرح افزايش ماليات طبقه متوسط را که در چهار سال گذشته نابود و فراموش شده اند توجيه کنند؟»
کاخ سفيد بلافاصله پس از سخنان بايدن براي آرام کردن اوضاع اعلام کرد منظور بايدن اين بوده است که چطور پيامدهاي سياستهاي جرج دبليو بوش، رئيس جمهور سابق در دوره رياست جمهوري اوباما، به طبقه متوسط آمريکا لطمه زده است.»
خود بايدن نيز در صفحه رسمي خود در پايگاه اجتماعي فيس بوک اصلاحيه سخنانش را بدين شرح منتشر کرد که « طبقه متوسط با سياستهايي که رامني و پل رايان،‌ معاون وي از آن حمايت کرده اند، نابود و فراموش شده اند.»
اما جمهوريخواهان که معتقدند طبقه متوسط با سياستهاي اقتصادي اوباما در چهار سال اخير به شدت آسيب ديده اند، در يک چشم به هم زدن سخنان بايدن را بر سر زبانها انداختند.
رامني در صفحه رسمي خود در فيس بوک نوشت : « با جو بايدن موافقم. طبقه متوسط کشور در چهار سال گذشته ناديده گرفته شده اند، به همين دليل است که نيازمند تغيير در ماه نوامبر هستيم.»
پل رايان نيز در تجمع حاميان جمهوريخواهان در ايووا گفت: « نرخ بيکاري چهل و سه ماه است که بالاي هشت درصد است. روند رشد اقتصادي ما در حال حاضر بسيار کند است. بايدن امروز گفت که طبقه متوسط در طول چهار سال اخير نابود و فراموش شده اند. من با وي موافقم. اين بدان معناست که ما بايد با انتخاب ميت رامني به عنوان رئيس جمهور آينده آمريکا از نابودي اين طبقه جلوگيري کنيم.»
جمهوريخواهان معتقدند رامني در نخستين مناظره با اوباما به راحتي مي تواند از گاف بايدن عليه اوباما استفاده کند، اما ستاد انتخاباتي اوباما نيز هشدار داده اند رامني احتمالاً بايد در اين مناظره درباره دارايي هاي خود در خارج از کشور و اينکه آيا براي فرار از پرداخت ماليات خارج از کشور سرمايه گذاري کرده است، توضيح دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار