قم/آیت الله مکارم شیرازی؛

لزوم واقع نگری در حل مشکلات کشور

آیت الله مکارم شیرازی بر واقع نگری در حل مشکلات کشور و فرافکنی نکردن در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: در حال حاضر مشکلات پیچیده ای به ویژه مسائل اقتصادی در کشور است و اگر چشم روی هم بگذاریم و بگوییم خبری نیست اشتباه است.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: انسانی که حب ذات افراطی دارد، می گوید هر چه امتیاز است مال من و هرچه مشکل است مال دیگران، مردم از چنین شخصی ناراضی می شوند.
وی با بیان اینکه چنین آدمی که خودشیفته است عیوب خود را محاسن می داند، گفت: مردم از چنین افرادی متنفر می شوند و دشمن بسیار پیدا می کند؛ اگر کسی حق باشد و به دیگران هم حق بدهد دشمن پیدا نمی شود اگر بگوییم حق مطلق هستیم دشمن پیدا می شود.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: این مساله در مقیاس گروه ها، احزاب و جمعیت های اجتماعی نیز صادق است، اگر دولتی از خود راضی شد و آمد عیوب خود را توجیه کرد و محاسن را به خودش نسبت داد، مردم از او متنفر می شوند.
وی با تاکید بر واقع نگری در مسائل کشور گفت: الان مشکلات پیچیده ای به ویژه در مسائل اقتصادی پیدا شده است و اگر چشم روی هم بگذاریم و بگوییم خبری نیست اشتباه است و باعث عصبانیت مردم می شود، همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.
وی اضافه کرد: دولت و جناح های مختلف، کسبه و تولید کنندگان سهمی در حل مشکلات دارند و وقتی مشکلات حل می شود که برای حل آن نظر به خود و جناح خود نباشد تا فردا آرای بیشتری داشته باشیم؛ باید خالصا و مخلصا مشکلات ممکلت و نه جناح خود را حل کنیم و این اخلاص است،/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.