گزارش ویژه/

کدهای پروژه اسرائیلی آشوب در ایران

تامل در مجموعه اظهارات منابع صهیونیست تردیدی در این باره باقی نمی‌گذارد که پروژه تبدیل اعتراض به آشوب یک پروژه اسرائیلی است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ تامل در مجموعه اظهارات منابع صهیونیست تردیدی در این باره باقی نمی‌گذارد که پروژه تبدیل اعتراض به آشوب یک پروژه اسرائیلی است.

بر خلاف آنچه ضرورت‌های عملیات اطلاعاتی اقتضا می‌کند، طرف اسرائیلی اکنون در این باره کاملا شفاف است.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسراییل روز 6 مهر در مصاحبه ای با روزنامه هاآرتص این نکته را شفاف کرد که هدف تمام اقدامات غرب علیه ایران راه اندازی آشوب و ناآرامی اجتماعی است.

وی گفته است: «تحریم های نفتی علیه ایران سبب شده است تا 50 درصد از حجم صادرات نفت ایران به دیگر کشورهای جهان کاهش یابد و نارضایتی های مردم از افزایش قیمت ها و فشارهای های اقتصادی در داخل هر روز بیشتر و بیشتر می شود».

 لیبرمن با اشاره به شواهد و مدارک موجود در وزارت امور خارجه اسرائیل می گوید تحریم های جدیدی که در چند ماه اخیر علیه ایران اعمال شده، سبب شده است تا اقتصاد ایران بسیار بیشتر از قبل آسیب ببیند و انتقادات داخلی شدیدی از دولت و رژیم ایران به راه بیافتد.

 لیبرمن گفت: «هم اکنون اسرائیل تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا اتحادیه اروپا را به اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران وادار سازد. فشارهای اقتصادی و نارضایتی شدید مردم از وضعیت اقتصادی در ایران باعث خواهد شد تا پایه های رژیم در این کشور متزلزل شود».

 لیبرمن همچنین ادعا کرده است که این احتمال قوی وجود دارد همان پدیده ای که در جهان عرب یکسال قبل رخ داد بسیار وخیم تر و شدیدتر آن طرف یک سال آینده در ایران رخ دهد زیرا نارضایتی های مردمی در ایران بسیار افزایش یافته است.

لیبرمن گفت: «شاید برپایی انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایران نقطه شروع اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه رژیم این کشور باشد و حتی مردم قبل از برپایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران پیشاپیش دست به اعتراض و تظاهرات بزنند».

وزیر امور خارجه اسرائیل می گوید بدون شک هر یک از شهروندان ایرانی ذره ای از تحریم های اقتصادی را در زندگی روزمره خود احساس کرده اند و همین موضوع باعث نارضایتی مردم علیه رژیم شده است. افزایش قیمت مواد غذایی و خوراکی و افزایش قیمت آب ، برق و ... از نمونه های اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران است ضمن آنکه ارزش برابری ریال ایران در مقابل دلار آمریکا دست کم 50 درصد سقوط داشته است.

به کار رفتن این ادبیات از جانب عالی رتبه ترین مسئول سیاست خارجی رژیم صهیونیستی بیش از آنکه حاکی از تلاش وی برای توصیف وضعیت ایران باشد، نشان دهنده وجود یک پروژه اسراییلی برای به هم ریختن وضعیت داخلی در ایران است که البته بدون حمایت عناصر داخلی امکانپذیر نخواهد بود.

لیبرمن البته تنها کسی نیست که وعده آشوب در این داده است. معاون او دنی ایالون هم که نقشی کلیدی در هماهنگ کردن راهبردهای امریکا و اسراییل دارد، روز 9 مهر به خبرگزاری فرانسه در نیویورک گفته بود: «ايران به علت مجازات هاي بين المللي در آستانه ورشکستگي اقتصادي است و اعتراضات فزاينده اي بر ضد نظام ایران وجود دارد اما اين مجازات‌ها رژيم ايران را از ادامه دادن به برنامه هسته اي اش منصرف نکرده است».

در کنار این دو نفر، یووآل اشتاينيتز، وزير اقتصاد و دارايي اسرائيل هم تاکید کرده بود که تحریم در ایران موجب ناآرامی خواهد شد.

به این ترتیب واضح است که اسراییلی‌ها خیلی زود دست خود را رو کرده‌اند.

بنابر اعلام ايران هسته‌اي،‌ تحلیلگران عقیده دارند سرنوشت پروژه‌ای که از همان روز اوئل نام اسرائیل بر آن باشد کاملا روشن است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: آشوب ، کد ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۳۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
اگر افرادی مثل مهدی هاشمی و ایل تبارشونو و همچنین موسوی و کروبی و رییس جمهور سابق محبوب اسرائیل اعدام کنن خداییش مارو راحت کردن.
من موندم اگر یه فرد عادی هم این همه با نظام به جنگ میپرداخت فقط توی خونه زندانی میشد؟!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۱
در لزوم محاکمه این افراد شکی نیست. مسئله این است که این محاکمه در زمان و شرایطی انجام پذیرد که کمترین هزینه را برای نظام داشته باشد. انشاالله
آخرین اخبار