تاسيسات فرآورشي جديد نفت خام در منطقه خارک ساخته مي شود

نفت توليدي ميدان هاي فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 با ساخت تاسيسات جديد 200 هزار بشکه اي جزيره خارک به اين تاسيسات منتقل و بر اساس استانداردهاي روزآمد دنيا فرآورش مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، مجري طرح تاسيسات جديد 200 هزار بشکه اي جزيره خارک با بيان اين که تاسيسات فرآورش نفت خام سه ميدان ياد شده در سال هاي گذشته راه اندازي شده است، گفت : هم اکنون تاسيسات فرآورش ميدان هاي فروزان، ابوذر و دورود 1 و 2 جداگانه است که با توجه به قدمت تاسيسات فرآورشي آنها، تاسيسات 200 هزار بشکه اي جديد جايگزين تاسيسات قديمي مي شود.

نادر کريمي واحدي تصريح کرد: ظرفيت تاسيسات فرآورشي جديد بر اساس برنامه توليد ميدان هاي منطقه خارک طراحي شده و طرح هاي نگهداشت و جلوگيري از کاهش توليد در اين ميدان ها در حال اجراست.

کريمي با بيان اين که تفاهمنامه طرح تاسيسات جديد 200 هزار بشکه اي جزيره خارک ميان شرکت فلات قاره و کنسرسيومي متشکل از پيمانکاران داخلي بسته شده است، افزود: قرارداد اين طرح در قالب فاينانس ميان بانک تجارت، شرکت سازه و همکار صنايع به صورت يي پي سي اف بسته مي شود.

وي سرمايه موردنياز براي ساخت اين تاسيسات جديد فرآورشي را حدود 400 ميليون يورو اعلام و تصريح کرد: شرح کار اين طرح تهيه شده است که پس از تاييد شرکت ملي نفت ايران، قرارداد آن امضا مي شود.

مجري طرح تاسيسات جديد 200 هزار بشکه اي جزيره خارک، فرآورش نفت بر اساس استانداردهاي روزآمد دنيا را از ويژگي هاي مهم ساخت اين تاسيسات اعلام و تصريح کرد: با ساخت اين تاسيسات جديد فرآورشي، نفت توليدي منطقه خارک از نظر ميزان سولفيد هيدروژن (H2S) و نمک بر اساس استانداردهاي بين المللي فرآورش مي شود که اين مهم، افزايش قيمت نفت صادراتي را در پي دارد.

کريمي گفت : با ساخت تاسيسات جديد فرآورش نفت خام، تاسيسات قديمي جمع آوري که حدود سه دهه از ساخت آنها مي گذرد، از رده خارج مي شود.

وي دوره ساخت تاسيسات جديد فرآورش نفت خام منطقه خارک را سه سال اعلام کرد./عب
برچسب ها: نفت ، خارک ، فرآورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار