وزير راه و شهرسازي خبر داد :

102 كيلومتر از راه آهن اردبيل - ميانه آماده ريل‌گذاري است/ خريد 11 فروند هواپيما در سال‌جاري

وزير راه و شهرسازي با اشاره به آماده بودن زيرسازي 102 كيلومتر از راه آهن اردبيل – ميانه براي ريل‌گذاري اعلام كرد:‌ 175 كيلومتر راه‌آهن اردبيل – ميانه در هشت قطعه با 50 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، علي نيكزاد در سفر به استان اردبيل و در بازديد از پروژه راه آهن اردبيل – ميانه در جمع خبرنگاران تصريح كرد: هم اكنون 11 هزار كيلومتر راه آهن نيز در سراسر كشور در حال بهره برداري و تقريبا به همين ميزان در اغلب نقاط كشور با در نظر گرفتن سرعت 160 كيلومتر در ساعت در حال ساخت است.

وي در ادامه با اشاره به پرژه راه آهن اردبيل - ميانه افزود: تاكنون 50 درصد از زيرساخت هاي اين پروژه آماده شده و با وارد شدن به مرحله روسازي و ريل‌گذاري پيشرفت سريع اين پروژه را شاهد خواهيم بود. همچنين تلاش مي شود تا پايان دولت دهم به وضعيت مطلوب برسد.

نيكزاد توضيح داد: 102 كيلومتر از اين پروژه 175 كيلومتري آماده ريل گذاري بوده و پنج پيمانكار در حال اجراي اين طرح هستند. عمليات اجرايي اين پروژه‌ها از پيشرفت 20 تا 80 درصدي برخوردار است به طوري كه بخش اعظمي از اين طرح‌هاي توسعه‌اي راه‌آهن كشور تا پايان دولت دهم به بهره‌برداري مي‌رسد.

وزير راه و شهرسازي گفت: راه‌آهن قم - اصفهان – مشهد با ميانگين سرعت 250 كيلومتر در ساعت در حال ريل‌گذاري است كه از جزو راه‌آهن‌هاي پر‌سرعت محسوب مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي كه صبح امروز براي بازديد از پروژه‌ راه آهن اردبيل و همچنين مسكن مهر وارد اردبيل شده ابتدا از مسير ميانه قطعات يك، 2ب، 2الف، 3ب، 3الف و چهار را مورد بازديد قرار داد و در جريان روند اجراي پروژه راه آهن اردبيل كه از پروژه‌هاي مهر ماندگار است قرار گرفت.

 نيكزاد در اين سفر اولين ايستگاه راه آهن اردبيل را كلنگ‌زني كرد و پيمانكار متعهد شد اين پروژه در مدت 18ماه اجرايي شود.

*خريد 11 فروند هواپيما در سال‌جاري

وزير راه و شهرسازي با اشاره به خريد 11 فروند هواپيما در سالجاري تصريح كرد: با وجود شيطنت هاي استكبار جهاني اين تعداد هواپيما كه شامل ايرباس 320 و 310 مي باشند خريداري شده است.

وزير راه و شهرسازي همچنين از اعزام 75 هزار نفر از حجاج به عربستان از طريق فرودگاه‌هاي كشور خبر داد و گفت: اين اعزام ها با استفاده از 800 پرواز از مهرماه انجام مي شود و برگشت آنها نيز از اواخر آبان ماه آغاز مي‌شود.

نيكزاد با اشاره به اينكه از اوايل مهر ماه اين اعزام‌ها آغاز شده خاطرنشان كرد: در سال‌هاي گذشته 50 درصد اين پروازها توسط شركت‌هاي هواپيمايي عربستان انجام مي‌شد كه امسال تلاش كرديم كه با خطوط هوايي كشورمان اين جابجايي‌ها را انجام دهيم.

*افتتاح يك ميليون مسكن مهر نيمه نخست سال آينده

وزير راه ‌و شهرسازي گفت: در نيمه نخست سال آينده و پايان دولت دهم يك ميليون واحد مسكن مهر به بهره‌برداري مي‌رسد.

نيكزاد ظهر امروز در بازديد از پروژه‌هاي مسكن مهر شهرستان نمين در استان اردبيل اظهار داشت: در دولت نهم و دهم 4 ميليون و 120 هزار واحد مسكن مهر تحويل داده شده و يا در حال تكميل شدن است كه از ابتداي امسال در سطح كشور بيش از يك ميليون و 750 هزار واحد به بهره‌برداري رسيده است.

وي ابراز كرد: تا پايان امسال 1.5 ميليون واحد مسكن شهري و روستايي تكميل شده و به بهره‌برداري مي‌رسد كه اميدواريم در استان اردبيل نيز شاهد بهره‌‌برداري از واحدهاي تكميل شده مسكن مهر باشيم.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: در سرشماري سال گذشته براي اولين بار تعداد واحد‌هاي مسكوني از تعداد خانوارها بيش‌تر شد به طوري كه 21 ميليون و 600 هزار واحد مسكن در كشور سرشماري شد كه خانوارهاي كشورمان بالغ بر 21 ميليون و 200 هزار خانوار بودند.
 
*اردبيل 27 هزار مسكن اضافه بر تعداد خانوار
 
نيكزاد گفت: در استان اردبيل نيز بر اساس سرشماري سال 85 يك ميليون و 229 هزار نفر جمعيت ساكن بودند كه اين جمعيت شامل 285 هزار خانوار هستند كه براي اين ميزان جمعيت 258 واحد مسكوني سرشماري صورت گرفته بود.

وي با اعلام اينكه دولت نهم و دهم 111 هزار واحد مسكن در استان اردبيل ساخته مي‌شود، بيان كرد: اردبيل 258 هزار واحد مسكن روستايي و بافت فرسوده دارد در حالي كه در دولت نهم و دهم 38 هزار واحد مسكوني ساخته مي‌شود.

وزير راه ‌و شهرسازي از افتتاح 38 هزار واحد مسكن در استان اردبيل خبر داد و بيان داشت: تاكنون 10 هزار واحد از اين مجموعه افتتاح شده و به زودي نيز 10 هزار واحد ديگر اعم از مسكن شهري، روستايي و بافت فرسوده تكميل و به مرحله افتتاح مي‌رسد.

نيكزاد افزود: 18 هزار واحد باقيمانده نيز تا اوايل سال آينده در اين استان تكميل شده و به بهره‌برداري مي‌رسد.

وزير راه و شهرسازي عصر امروز از پروژه‌هاي 2000 واحدي مسكن مهر شهرك ولي‌عصر (عج) و 576 واحدي فرهنگيان بازديد كرد./عب
برچسب ها: راه ، مسکن ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار