اشخاصی که بیش از اندازه غذا می خورند آمادگی زیادتری برای ابتلا به دیابت دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ امروزه ثابت شده است که پرخوری معمولی ترین دلیلی است که ابتلا به دیابت را تسریع می کند ، به ویژه افزایش وزن در اثر پرخوری دخالت مهمی در این ابتلا دارد.
عادات غذايي بد و ناكافي به اضافه پرخوري و نداشتن فعاليت هاي بدني ممكن است زمينه را براي تظاهر علائم بيماري ديابت آماده سازد.
 
بيماري قند يا ديابت نوعي اختلال در سوخت و ساز مواد غذايي در بدن است كه به علل مختلف بروز مي كند و داراي درجات مختلف كمبود انسولين يا عدم پاسخ بدن به انسولين است.
ديابت نوع 2 ديابتي است كه در افراد بالاتر از 45 سال رخ مي‌دهد و عواملي مانند استرس، تغذيه نامناسب، كم تحركي و ارث مي‌تواند در ايجاد اين نوع ديابت مؤثر باشد. افرادي كه ديابت نوع 2دارند اغلب چاق هستند و افرادي كه ديابت نوع يك دارند به دليل اينكه در خون آن‌ها انسولين ترشح نمي‌شود و چون كار انسولين وارد كردن قند به سلول‌ها است، انجام نمي‌گيرد فرد لاغر مي‌شود. در ديابت نوع 2 انسولين كمتر ترشح مي‌شود يا آنكه سلول‌هاي چربي آن قدر زياد است كه مانع اثر انسولين در بدن مي‌شود و باعث چاقي فرد مي‌شود.

نشانه های معمولی دیابت:
 
- پیشاب فراوان که به طور متناوب دفع می شود
 
- تشنگی غیر عادی
 
- اشتها یا گرسنگی شدید و خارج از حد معمول
 
- لاغر مفرط و سریع
 
- فتوروسستی عمومی
 
- خواب آلودگی و خستگی
 
-  ارش عمومی یا در دستگاه تناسلی
 
-  اختلالات بینایی
 
نکته: تمامی افراد بعد از ۴۵ سالگی در صورت نبود بیمار دیابتی در خانواده شان و همچنین نبود هیچ گونه علامت از این بیماری در درون خود هر ۳ سال یکبار برای کنترل قند خون خود اقدام کنند./ع2
برچسب ها: دیابت ، اشتها ، پرخوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار