مشهد/

مشهد قطب ژیمناستیک شرق کشور

سرپرست هیات ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: دستیابی به چشم انداز بلندمدت تعریف شده در سال های گذشته، هم اکنون مشهد را به قطب ژیمناستیک شرق کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حسین احمدزاده در بیست و یکمین نشست خبری هیات های ورزشی استان در محل سالن اجتماعات این اداره کل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ریزی بلندمدت این هیات بر دو محور همگانی کردن ورزش ژیمناستیک و همچنین پرداختن به بعد قهرمانی پایه ریزی شد که خوشبختانه با وجود امکانات و اعتبارات اندک، عملکرد رضایت بخشی در سال های اخیر داشته ایم.

وی با بیان این که در بخش همگانی ورزش ژیمناستیک تفاهمنامه ای با اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به منظور استعدادیابی در مهدکودک های استان به امضا رسید، اظهار داشت: در این بخش با شناسایی این مراکز و توجیه مربیان این رشته ورزشی توانستیم استعدادهای برتر را شناسایی کنیم.

احمدزاده افزود: در این راستا طی مذاکراتی با اداره کل آموزش و پرورش استان نیز درصدد ورود جدی ژیمناستیک به مدارس برآمدیم و بدین منظور 8 دوره کلاس آموزش مربیگری درجه 3 در شهرستان های مختلف استان برگزار شد.

سرپرست هیات ژیمناستیک خراسان رضوی اعزام مربیان و داوران این ورزش به کلاس های ارتقای فدراسیون متبوع را نیز در راستای تحقق اهداف بخش قهرمانی عنوان کرد و گفت: وجود 300 مربی درجه 3، 15 مربی درجه 2 و 2 مربی درجه 1 و همچنین 40 داور درجه 3 و یک داور درجه 2 ژیمناستیک در بخش بانوان و همچنین فعالیت 4 داور بین المللی این رشته ورزشی در بخش آقایان، موید این ادعاست.

احمدزاده افزود: در این راستا 16 تا 19 آبان ماه سال جاری کلاس درجه 3 مربیگری ژیمناستیک در بخش بانوان برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته به هیات ژیمناستیک خراسان رضوی در طول سال جاری بیان کرد: مبلغ یک و نیم میلیون تومان از سوی فدراسیون متبوع و مبلغ 7 میلیون تومان از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به این هیات کمک شده که در مقایسه با میزان هزینه های برآوردی به منظور اعزام ورزشکار به مسابقات، ارتقا و به روز رسانی امکانات، کمک به بهبود وضعیت ژیمناستیک شهرستان های استان و دیگر هزینه های جاری هیات، با کمبود بودجه مواجه هستیم.

احمدزاده با بیان این که پیست حرکت های زمینی و خرک پرش در سالن استاد یزداد مجموعه ورزشی سجاد مشهد تنها وسایلی می باشد که به تازگی به روز شده است، گفت: بقیه امکانات در مجموعه مذکور و سالن شهید حجتی مجموعه ورزشی تختی مشهد در طول 15 سال گذشته کهنه و قدیمی شده اند.

سرپرست هیات ژیمناستیک خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود امکانات کم، این هیات مفتخر به پرورش استعدادهایی همچون علیرضا فرخ و مریم حقانی ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی و دارای مقام های بین المللی است.

وی در مورد حمایت بخش خصوصی از این ورزش اظهار داشت: تا سال 90 از کمک های مالی این بخش بهره مند بودیم که متاسفانه امسال موفق به جذب حامی مالی نشدیم.

احمدزاده تاکید کرد: با این وجود همچنان رقابت میان ورزشکاران خراسان رضوی با مازندران پابرجاست و این هیات برای سومین بار در سال های اخیر به عنوان هیات ژیمناستیک برتر کشور شناخته شد.

وی در ادامه تعداد افراد سازمان یافته ورزش ژیمناستیک را در سال جاری یک هزار نفر در طرح اوقات فراغت در دو سالن مجموعه های ورزشی سجاد و تختی مشهد اعلام کرد و افزود: در تمامی شهرستان های استان تعداد ورزشکاران بیمه شده ورزشی حدود 8 هزار نفر می باشد که این امر نشان از توسعه این ورزش در شهرستان های خراسان رضوی دارد.

سرپرست هیات ژیمناستیک خراسان رضوی درباره زمان برگزاری مجمع انتخاب رییس این هیات اظهار داشت: زمان دقیق این مراسم اعلام نشده و احتمالا طی 10 روز آینده ثبت نام از دواطلبان این سمت از طریق جراید استان انجام خواهد شد.

احمدزاده افزود: از تاریخ 6 مهرماه جاری حکم سرپرستی من در هیات ژیمناستیک استان صادر شد و در هر شرایطی با تمام توان برای خدمت رسانی به این ورزش آماده هستم.

در ادامه این جلسه، حسین معماریان دبیر هیات ژیمناستیک خراسان رضوی نیز اظهار داشت: این هیات با توجه به نیاز جامعه و در راستای تربیت مربی متخصص برنامه هایی همچون برگزاری 5 دوره کلاس مربیگری هنری ژیمناستیک در هر سال را اجرا نموده است.

وی ساماندهی حرکات و بازی های هدفدار در بخش آموزش به کودکان در مهدکودک ها را از دیگر موارد مدنظر کادر فعلی این هیات برشمرد.

دبیر هیات ژیمناستیک خراسان رضوی با اشاره به مشکلات کمبود اعتبار در ورزش پیشنهاد کرد: دولت با نگاه ویژه به ورزش های پایه همچون ژیمناستیک سرمایه گذاری در این بخش را مورد توجه قرار دهد.

معماریان اظهار امیدواری کرد: با حمایت رسانه های گروهی استان، جایگاه ورزش ژیمناستیک خراسان رضوی در کشور به صورت روز افزون ارتقا یابد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.