چرا پهپاد حزب‌الله «ایوب» نامگذاری شد؟

حزب الله لبنان پهپاد نفوذ کرده خود به سرزمین های اشغالی را ایوب نامگذاری کرده بود، ایوب کیست و علت این نامگذاری چیست؟

 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از  العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنان شب گذشته خود اعلام کرد که هواپیمای شناسایی حزب‌الله که دهها کیلومتر در خاک فلسطین اشغالی نفوذ کرد، به منظور بزرگداشت یکی از شهدای حزب الله، به نام وی «ایوب» نامیده شده است.

شهید حسین ایوب از نخستین افرادی بود که در شکل گیری نیروی هوایی حزب‌الله نقش مؤثر داشت. وی که از زمان اشغال جنوب لبنان بارها در عملیات های ویژه حزب الله بر ضد اشغالگران صهیونیست شرکت کرده بود.


شهید حسین ایوب یکی از مغزهای متفکر حزب‌الله به شمار می آمد که در پایه‌گذاری نیروی هوایی حزب الله نقش مؤثری داشت و فرمانده نیروی هوایی مقاومت اسلامی لبنان بود.

«حسین انیس ایوب» که حزب الله لبنان 16 سال قبل، خبر شهادت او را منتشر کرده بود اما درباره نحوه ی شهادتش اطلاعات دقیقی عرضه نشد. 


حسین انیس ایوب را می توان فرمانده قوای هوایی مقاومت اسلامی لبنان دانست. زیرا او از پایه گذاران عملیات هوایی علیه صهیونیست ها بود که برای ایجاد چنین نیرویی تلاش فراوانی نمود و در همین مسیر، در جریان عملیاتی شهادت طلبانه، بال در بال ملائک گشود.

شهید «حسین انیس ایوب» با نام نظامی «ربیع»، آخرین مجری عملیات استشهادی توسط مقاومت اسلامی لبنان بود. او در جریان یک نفوذ هوایی به اراضی اشغالی، با هدف اجرای عملیات استشهادی علیه اشغالگران صهیونیست، به تاریخ چهارم مارس سال 1996، در سن 24 سالگی شربت شهادت نوشید.

برچسب ها: ایوب ، سهدا ، لبنان ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد صادق
۲۳:۳۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۱
خدا عزت اسلام وحزب الله رو بیشتر کنه انشاء الله
آخرین اخبار