اراک/

توسعه موزه ها نقش اساسی در ارتقا صنعت توریست دارد

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: توسعه موزه ها نقش اساسی در ارتقا صنعت توریسم دارد كه در كنار سایر جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی منطقه موجب افزایش ورود گردشگر می شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،رضوانی در مراسم آغاز عملیات ساخت موزه بزرگ اراك افزود: این شهر به عنوان یكی از مهمترین قطب های صنعتی دارای جایگاه ویژه ای در كشور است كه گردآوری اطلاعات، مستند سازی، حفاظت و معرفی توانمندی های آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار كرد: به منظور اهمیت تاریخی، فرهنگی و شناخت مشاهیر و مفاخر استان، راه اندازی موزه با دارا بودن قابلیت های آموزشی و ترویجی نقش مهمی در حفظ و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی ایفا می كند.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بیان كرد: این استان یكی از قطب های صنایع دستی، معرق، منبت، قلمزنی، گیوه دوزی و گچبری است كه آموزش و ترویج این هنرها مهمترین رسالت آموزشی موزه بزرگ اراك است.

رضوانی تاكید كرد: اراك به عنوان یكی از مهمترین مراكز اقتصادی و صنعتی كشور جمعیت انبوهی از مردم مناطق مختلف را در خود جا داده است كه آشنایی همگان با فرهنگ و هنر قدیم این منطقه ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با ویژگی های فرهنگی و اجتماعی استان علاوه بر افزایش درآمد موجب ایجاد اشتغال نیز می شود.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اضافه كرد: این موزه از مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به این استان بوده كه كار مطالعاتی آن تا سال گذشته به پایان رسیده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رضوانی توضیح داد: این موزه در زمینی به مساحت هشت هزار و 56 متر مربع شامل فضاهای نمایشگاهی، خدمات پشتیبانی و پاركینگ، سالن آمفی تئاتر و سمعی بصری، كتابخانه و فضای آموزشی در حال ساخت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.