جشنواره بیستون با تغییرات کلی پا به دور دوم می گذارد

دومین دوره جشنواره بیستون در حالی از فردا یکشنبه 23 مهر ماه آغاز می شود که نسبت به سال گذشته با تغییرات کلی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: اولین دوره جشنواره سنگ نوردی بیستون سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد و موفقیت آمیز بودن آن کافی بود تا مسئولان ورزش و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به فکر اجرای هر ساله ی این جشنواره در استان کرمانشاه بیافتند.

شایان ذکر است، دومین دوره این جشنواره نیز از فردا (یکشنبه 23 مهر ماه) و با حضور قابل توجه سنگ نوردان داخلی و خارجی در کاروان سرای سنگی بیستون واقع در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

گفتنی است، این جشنواره با مراسم افتتاحیه که در آن برنامه هایی نظیر بند بازی توسط بند بازان اروپایی وجود دارد شروع خواهد شد و تا روز 28 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

شنیده ها حاکی از آن است در دومین جشنواره سنگ نوردی بیستون 50 سنگ نورد خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، استرالیا، انگلستان، اسلوونی، ایرلند، ترکیه، سوئیس، فرانسه، دانمارک حضور خواهند داشت که 15 تن از آنها را بانوان تشکیل خواهند داد.

علاوه بر این سنگ نوردان برتر ایرانی نیز برای شرکت در جشنواره به کرمانشاه سفر کرده اند.

بر همین اساس، سنگ نوردی ایران در ادوار گذشته شاهد رشدچشمگیری بوده است به طوری که علاوه بر برگزاری جشنواره بیستون میزبانی رقابتهای مختلف سنگ نوردی را در دستور کار خود قرار داده است و همین امر باعث شده است تا سنگ نوردی کشورمان در سطح جهانی شناخته شده شود.

یکی دیگر از مزیتهای جشنواره بیستون معرفی فرهنگ های اصیل مردم ایران زمین و آثار باستانی ایران اسلامی به جهانیان خواهد بود که از این حیث می توان از جنبه های غیر ورزشی این جشنواره نیز بهره برد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار