آماده باش گروه دوام در منطقه 8

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 8 از آماده باش گروه دوام در منطقه خبر داد و گفت: در هنگام وقوع بلایای طبیعی بهترین کسانی که می توانند به افراد کمک کنند خود اهالی محل هستند.

صادق بیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طی فراخوانی شهروندان محل تحت عنوان دوام (داوطلبین واکنش اضطراری محلات) دعوت می شوند به ستاد مدیریت بحران و برای آنها برنامه آموزشی تدارک داده می شود.

وی افزود: به همین منظور ستاد مدیریت بحران اقدام به این کار کرده و در حال حاضر ما در کلیه محلات منطقه گروههای دوام آموزش دیده داریم.

صادق بیگی با اشاره به گروه های آموزش دیده دوام گفت: اعضای این گروه ها آموزش امداد و نجات ، اطفا حریق ، هویت بحران و روان شناسی بحران و آموزشهای لازم را توسط هلال احمر، آتش نشانی و کارشناسان ستاد مدیریت بحران می بینند.

وی ادامه داد: بعد از طی مراحل آموزش های عملیاتی این کار را در اردوهایی که ستاد مدیریت بحران برگزار می کنند می بینند و به صورت عملی آشنا می شوند.

صادق بیگی با اشاره به عضویت 700 نفر دوامی در سطح منطقه گفت: ما در حال حاضر 700 نفر دوامی در سطح منطقه 8 داریم و در کلیه محلات يك گروه 5 و در برخی محلات دیگر 1 تا 2 گروه دیگر اضافه شده اند و کماکان در حال ثبت نام و ارائه آموزش به دوام هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ماههای اخیر کلیه نیروهای دوام ساماندهی و در هر مرحله فرمانده گروه جانشین و فرمانده گروه تعیین شده و به طور مستمر و هفتگی آموزش های تخصصی کار با تجهیزات امداد و نجات و نحوه آموزش به دیگر شهروندان و دانش آموزان مدارس و سایر اقداماتی که در بحران لازم می شود به طور هفتگی ارائه می شود./ز
برچسب ها: شهرداری ، دوام ، بیگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار