اخبار شورایاران محلات منطقه 13؛

اقدامات عمرانی در محله کوی زینبیه

با توجه به درخواست شورایاری محله پیروزی و به منظور رسیدگی به مشکلات شهرک زینبیه و تأمین رفاه ساکنین این محله، اقداماتی از سوی شهرداری منطقه 13 صورت گرفت.

دبیر شورایاری محله زینبیه به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: احداث 3 مورد توقفگاه حمل و نقل عمومی در بزرگراه شهید یاسینی، طراحی و اصلاح هندسی و اجرای عملیات عمرانی در محل ورودی و خروجی داخل شهرک زینبیه، احداث کانیو به متراژ 665 متر طول، تک جدول 155 متر طول، زیرسازی 5500 متر طول، احداث پاتوق زینبیه، نورپردازی مسجد، روشنایی پل زینبیه از اهم فعالیت های صورت گرفته شهرداری منطقه در حل مشکلات این شهرک است.

وی افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده اقدامات ترافیکی با توجه به درخواست شورایاری محل از جمله خط کشی معابر، نصب تابلوهای اسامی معابر و دیگر موارد ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است.

** دسترسی از بزرگراه شهید یاسینی به خیابان دماوند

دبیرشورایاری محله سرخه حصار گفت: با پیگیری شورایاری، درخواست های مردمی، این طرح ترافیکی در محله اجرا شده و سبب ایجاد آرامش برای شهروندان شده است.

محمود معنوی افزود: با اجرای این طرح، بار ترافیکی خودروهایی که از شمال به جنوب خیابان دماوند وارد بزرگراه شهید یاسینی می شوند از بین می رود.

وی تصریح کرد: مراحل ایمن سازی مسیر مربوطه صورت گرفت و تجهیزات ترافیکی اعم از تابلو خطرنما و موانع ارتجاعی نیز نصب شده است.

دبیر شورایاری محله سرخه حصار با اشاره به استقرار ایستگاه های خطی در سه راه تهرانپارس تصریح کرد: ایستگاه های خطی به دلیل ایجاد سر و صدا و ترافیک برای مردم محله مشکل ساز شده اند که از مسئولین تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

وی یادآور شد: به تازگی ایستگاه جدیدی به نام پردیس در این محدوده راه اندازی شده که ترافیک، راهبندان و آلودگی صوتی بیشتری به وجود آورده است.

* لزوم تجهیز سرای محله شورا

دبیر شورایاری محله شورا گفت: با توجه به کمبود سرانه های فرهنگی و آموزشی این محله، تجهیز هر چه سریعتر این سرا ضرورت دارد.

حمید میرابوطالبی افزود: این مسئله به مسئولین شهرداری منطقه 13 منعکس شده که در این زمینه نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانه سلامت این سرا فعالیت های مختلف خود را انجام داده و تورهای گردشگری یک روزه نیز به همت شورایاری اجرا می شود.

میرابوطالبی یادآور شد: کلاس های آموزشی این مرکز باید سریعا راه اندازی شوند که این امر مستلزم تجهیز سرای محله می باشد.

دبیر شورایاری محله حافظیه گفت: دوره های آموزشی زبان انگلیسی، شعر و قصه، نقاشی و خلاقیت، علم و زندگی، مهارت های زندگی و علوم قرآنی ویژه کودکان در سرای محله حافظیه برگزار می شود.

محمود حسنی کلاس های آموزشی روانشناسی، سنجش فشارخون، سنجش شنوایی، مشاوره تغذیه از دیگر کلاس های آموزشی این مرکز اعلام کرد که به صورت رایگان برای ساکنین برگزار می شود.

وی یادآور شد: این کلاس با هدف غنی سازی اوقات فراغت، بهبود سطح سلامت فکری و جسمی شهروندان برگزار می شود.

دبیر شورایاری محله حافظیه یادآور شد: شهروندان برای ثبت نام و شرکت در این کلاس ها می توانند به سرای محله حافظیه در خیابان 30 متری نیروی هوایی، خیابان مسیل منوچهری، خیابان هشتم نیروی هوایی، پارک پیروزی مراجعه کنند./ز

برچسب ها: زیرسازی ، ترافیک ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار