اراک/

60 درصد تراورتن كشور در محلات تولید می شود

مدیر توسعه خوشه صنعتی سنگ محلات گفت: درحال حاضر 60 درصد تراورتن ایران در محلات تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سرافرازی افزود: شهرستان محلات با تولید معدنی سالانه سه و نیم میلیون تن تراورتن جایگاه اول تولید این محصول را در كشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تراورتن نوعی سنگ آهن متخلل است كه از دسته سنگ های تزیینی بشمار می آید و با مقاومت بالا و از ویژگیهای این نوع سنگ، عایق حرارتی و صوتی است كه در نمای ساختمانها و به عنوان نوعی مصالح ساختمانی به كار می رود.

سرافرازی اظهار داشت: بهره مندی شهرستان محلات از300 كارخانه فرآوری سنگ، 120 معدن فعال سنگ بویژه از نوع تراورتن با شهرت جهانی، شناسایی ذخیره قطعی 26 میلیون تن سنگ تراورتن و انواع دیگر نظیر چینی، مرمریت و گرانیك پشتوانه خوبی برای توسعه معادن در منطقه است.

وی در ادامه گفت: برگزاری پنج نمایشگاه تخصصی سنگ و صنایع وابسته در شهرستان محلات نقش بسیار موثری در شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالای صنعت سنگ و رشد چشمگیر این صنعت شهرستان دارد.

وی با بیان این كه درحال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات سنگ شهرستان محلات به مصارف داخل كشور و بخشی نیز به كشورهای جهان صادر می شود، خاطرنشان كرد: توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان، آموزش دانش تجارت بین الملل، رفع موانع زیرساختی و همچنین موانع بانكی در افزایش میزان صادرات نقش بسزایی دارد.

درحال حاضر بیش از سه هزار و 500 نفر در شهرستان محلات در بخش فرآوری سنگ و معدن فعالیت می كنند./س

برچسب ها: تولید ، تراورتن ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.