ساري/

80 درصد منازل سیل‌زده بهشهر فاقد پروانه بود

شهردار بهشهرگفت: 80 درصد منازل سیل‌زده در بهشهر فاقد پروانه بود.





به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، قاسم جعفری صبح امروز در پنجمین ستاد بحران سیل بهشهر در فرمانداری این شهرستان گفت: این منازل در محله کوه خیل و فراش محله بوده و این منازل از جمله منازل فرسوده در ضلع جنوبی بهشهر بوده‌اند که فاقد پروانه ساختمانی بودند.

وی عنوان کرد: 20 درصد بقیه منازل در این منطقه نیز چون در حال خارج شدن از بافت فرسوده و نوسازی بودند دارای پروانه هستند.

جعفری بیان داشت: در مجموع تاکنون در حدود 35 درصد عملیات امدادرسانی در حوزه بهشهر توسط شهرداری انجام شده که به دلیل وسعت و حجم بالای سیل کار عملیاتی همچنان ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: تنها حدود 15 درصد منازل ما در این سیل بیمه هستند و بقیه از بیمه برخوردار نیستند و باید در این راستا نیز چاره‌اندیشی شود.

جعفری اضافه کرد: شهرداری‌های مختلف استان در این امر بکارگیری شده‌اند که امیدواریم ظرف 24 ساعت آینده آمار دقیق ارزیابی خسارت حوزه شهری اعلام شود.

شهردار بهشهر ادامه داد: مشکلات فراوانی در حوزه سیل بهشهر وجود دارد، ولی اولویت اول ما منازل مردم است و در این راستا نیازمند لجن کش‌ها هستیم که باید دستگاه‌های مختلف در این رابطه با قوت وارد شوند.

وی گفت: در مجموع 520 نفر از نیروی انسانی و بحث ماشین‌آلات و لجن‌کش‌ها و تجهیزات لجستیکی توسط شهرداری در این امر بکارگیری شدند.

مدیر آب و فاضلاب شهری بهشهر نیز در سخنانی بیان داشت: در جریان سیل بهشهر چهار حلقه چاه آب شرب دچار آسیب‌دیدگی شده که سه دستگاه چاه بهسازی شده و یک حلقه چاه 100 درصد تخریب و یک چشمه با آبدهی 80 لیتر در ثانیه از مدار بهره‌برداری خارج شده است.

غلامرضا زارع‌اشرفی گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل در این شهرستان اکیپ‌های بحران و سیار شرکت آب و فاضلاب مازندران از سراسر استان برای رفع مشکل آبرسانی مردم این شهرستان به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب همه مناطق سیل‌زده در  فراش محله، کوه خیل، پل برزو، بز پل، مهدیه، گلستان، صاحب‌الزمان و ابوعمار برقرار شده، افزود: تا رفع مشکل مردم این مناطق همچنان اکیپ‌های بحران شرکت در مناطق سیل‌زده مشغول فعالیت هستند.

زارع‌اشرفی متذکر شد: براساس برآورد ما تاکنون 900 میلیون تومان به تاسیات آبرسانی ما در بهشهر در سیل خسارت وارد شده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: 300 فقره انشعاب آب خانگی، 50 مورد عبور عرضی به طول 400 متر و یک‌هزار متر خط انتقال آبرسانی در جریان سیل بهشهر تخریب شد./ج1

برچسب ها: بهشهر ، سیل ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.