آغاز بازجويي از متهمان حملات يازده سپتامبر در گوانتانامو

بازجويي از فردي که خود را طراح حملات يازده سپتامبر مي داند و چهار همدست او در يک دادگاه نظامي در گوانتانامو آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين نخستين جلسه بازجويي متهمان حملات يازده سپتامبر بعد از تفهيم اتهام آنها در ماه مه است.

خالد شيخ محمد پاکستاني که مدعي است حملات يازده سپتامبر دو هزار و يک را با تمام جزئيات طراحي کرده است و وليد بن عطش يمني همراه با سه متهم ديگر اين پرونده در دادگاه نظامي گوانتانامو (‌ کوبا ) حاضر شدند.

شيخ محمد و همدستان او بعد از اقدام بي نتيجه در سال دو هزار و هشت براي محاکمه آنها، ماه مه در جلسه اي سيزده ساعته تفهيم اتهام شدند.

آنها به اتهام کشتن دو هزار و نهصد و هفتاد و شش نفر احتمال دارد به مرگ محکوم شوند.اين بازجويي، مقدمه اي براي محاکمه آنها به حساب مي آيد که قرار است قبل از يک سال برگزار شود.محاکمه آنها براي ماه ژوئن برنامه ريزي شده بود اما چند بار به دلايل مختلف به تعويق افتاده است.

جيمز پل يکي از قضات اين دادگاه آخرين بار هفته گذشته محاکمه آنها را با درخواست وکلا به تعويق انداخت. بازجويي اين متهمان که قرار است پنج روز طول کشد، به رازي مربوط مي شود که دولت مي خواهد درباره اظهارات متهمان حفظ کند.

اين اظهارات به شکنجه و بدرفتاري اين متهمان مربوط مي شود که در زمان بازداشت در زندان هاي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) متحمل شده اند.دولت، امنيت ملي را علت اين محافظه کاري اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار