مجمع جهانی صلح اسلامی پیشنهاد کرد

اعطاي جایزه جهانی صلح عادلانه به جای صلح نوبل

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تاکید بر سابقه اعطای جایزه صلح نوبل ، نوبل 2012 صلح را جایزه‌ای برای جنگ شمرد و تصريح کرد: اعطای جایزه صلح نوبل سال 2012 به اتحادیه اروپا جفا به ملت‌ها و اقدامی در راستای پنهان‌سازی سیاست‌های نادرست اقتصادی و سیاسی این اتحادیه است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تاکید بر سابقه اعطای جایزه صلح نوبل ، نوبل 2012 صلح را جایزه‌ای برای جنگ شمرد.

متن کامل بیانیه این مجمع در مورد جایزه صلح نوبل 2012 بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای سازمان‌های مدنی طرفدار صلح، جایزه صلح نوبل بارها در فضائی غیرواقعی، تصنعی، سیاسی و برای تائید سیاست‌ها یا عملکردهائی اختصاص یافته است که نه تنها کمکی به صلح جهانی و استیفای حقوق حقه ملت‌ها ننموده‌اند بلکه در خدمت به نظام سلطه گام برداشته‌اند. در نگاهی ژرف نگر و تحقیقی، مواردی که این کمیته به عناصر مشکوک، دارای پرونده سیاه ارتکاب جنایات بین‌المللی یا پیگیری سیاست ها و خط مشی‌های مطلوب استعمارگران جایزه صلح اعطا کرده، کم نیست. پیش بینی جایزه نوبل برای افرادی همانند باراک اوباما که به شعارهای صلح طلبانه خود عمل نکرده و به ادامه سیاست‌های جنگ طلبانه دولت این کشور و تحریم و اعمال فشار بر دیگر ملل پرداخته است، ماهیت غیرکارشناسی و غیرمستقل جایزه صلح نوبل را برای ملل جویای صلح واقعی جهانی، آشکار نموده است.

امروزه، با وجود همه ظاهرفریبی‌ها و ادعاهائی که کمیته صلح نوبل داشته و دارد، جنبش‌های مدنی صلح خواهی در جهان راه خود را به صورت مستقل و برای ایفای رسالت خود پی گرفته و اعتباری برای این جایزه و معیارهای آن قائل نیستند. در جهان امروز، صلح و عدالت به عنوان نیاز واقعی ملل است که در مسیر استقلال از نظام سلطه و خدمت به بشریت و منافع همگانی معنا می‌شود و نه گام برداشتن در جهت تحقق منافع باشگاه قدرت در جهان.

مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن دعوت از سازمان‌های مردم نهاد برای ایجاد جایزه صلح عادلانه به عنوان جایگزین صلح نوبل، پیشنهاد می‌نماید کمیته‌ای جهانی در این راستا تاسیس گردد. دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی نخبگان برای صلح عادلانه که در سال 2011 در تهران ایجاد شده است، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای فراهم کردن مقدمات تاسیس این کمیته باشد. ضمن درخواست از دبیرخانه مذکور برای پیگیری این پیشنهاد، تقاضا دارد سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان جهانی نسبت به مشارکت در این روند و تقویت امکان تدوین معیارها و دستورالعمل‌های ارزشیابی اقدامات و خدمات مرتبط با استقرار صلح و عدالت در جهان، اقدام نمایند.

صیانت از کرامت انسانی، خدمت صادقانه و مستقل به منافع همگانی بشری، حفظ استقلال و عدم وابستگی به نظام بین‌المللی قدرت و سلطه، می‌تواند از جمله معیارهای قابل توجه در این راستا باشد. امید است جهان با تکیه بر ظرفیت‌های نخبگی و مدنی، بتواند مسیر واقعی سعادت ابنای بشر را در پرتو نوع‌دوستی، ایفای مسئولیت اخلاقی، احترام متقابل و توجه به ارزش‌های فطری و الهی، بازیابد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: جهانی ، صلح ، نوبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار