معاون رئيس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

"دشت بهشت" با وسعت 700 هکتار، منطقه‌ جديد حفاظتي در ايران

معاون رئيس‌جمهور با بيان اينكه منطقه حفاظت شده‌اي را که در شهر جاجرود براي ساخت و ساز به وزارت شهرسازي تحويل داده شده از 17 سال قبل توافق آن انجام شده بود، گفت: منطقه‌اي را با نام "دشت بهشت" با وسعت 700 هکتار را با ارزش حفاظتي فوق‌العاده مدنظر قرار داده و به زودي آغاز فعاليت آن ابلاغ مي‌شود.

محمدجواد محمدي‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران درمورد مشکلات و نگراني براي جنگل زاگرس به عنوان جنگلي که از آن به عنوان جنگل شبه آمازون ياد مي‌شود، اظهار داشت: سازمان محيط زيست طرحي را براي غني‌سازي جنگل وسيع زاگرس با کمک مجامع بين‌المللي دارد که به‌زودي در مرحله اجرا در مي‌آيد.

وي افزود: براي اجرايي شدن اين طرح عظيم که به منظور غني‌سازي و بهبود بخشيدن به وضعيت جنگل زاگرس انجام خواهد شد، 11 استان کشور از جمله استان اصفهان، چهار محال و بختياري و لرستان و ... نقش مهمي را براي به اجرا رساندن هرچه بهتر اين طرح ما را ياري مي‌کنند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مورد نگراني‌هايي براي ورود ريزگردهاي عربي و تاثير مخرب آن بر روي جنگل‌ها خاطرنشان كرد: برخي نگراني‌هايي را در مورد ريزگردهاي عربي و ته‌نشين شدن آن در مناطق جنگلي داشتند که ما براي جلوگيري از اين اتفاق که موجب آسيب‌هاي جدي براي جنگل خواهد شد، برنامه‌هايي را تدوين و به زودي اجرا خواهيم کرد.

محمدي‌زاده در خصوص نگراني ديگري همچون اجراي برخي طرح‌هاي عمراني كه باعث تخريب جنگل‌ها مي‌شود، افزود: بي‌شک اجراي طرح‌هاي عمراني از جمله خطوط لوله نفت و گاز به خصوص گاز، مشکلاتي را براي جنگل‌هاي ما به وجود آورده که به دليل اين مسئله از اجراي خلاف آن‌ها در اين مناطق جلوگيري شده است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا منطقه‌اي حفاظت شده در شهر جاجرود در اختيار وزارت مسکن و شهرسازي به منظور ساخت و ساز قرار گرفته است، تصريح کرد: اين موضوع به 17 سال قبل باز مي‌گردد که در آن زمان وزير وقت مسکن و شهرسازي و رئيس وقت سازمان حفاظت محيط زيست با توافقي اين منطقه حفاظت شده را در اختيار وزارت مسکن و شهر‌سازي به منظور ساخت و ساز قرار دادند لذا اين مسئله از سوي ما نبود و ما هيچ زميني را در اختيار هيچ نهادي قرار نداديم.

معاون رئيس جمهور با اشاره به طرح‌هايي براي جبران اين کاستي‌ها يادآور شد: براي رفع اين کاستي‌ها و جبران فضاي حفاظت شده، منطقه‌اي را با نام "دشت بهشت" با وسعت 700 هکتار را با ارزش حفاظتي فوق‌العاده مدنظر قرار داده و به زودي آغاز فعاليت آن ابلاغ مي‌شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار