وزیر دادگستری:

تحقق اصلاح و تربیت مددجویان در گرو ایجاد اشتغال است

وزیر دادگستری به همراه رئیس سازمان زندان‌های کشور در سفر به شهرستان ساوه از مجتمع کشت و صنعت کوثر این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی بختیاری به همراه رئیس سازمان زندان‌های کشور در سفر به شهرستان ساوه از مجتمع کشت و صنعت کوثر این شهرستان بازدید کرد.

وزیر دادگستری در جریان این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: تحقق اصلاح و تربیت مددجویان در گرو ایجاد اشتغال برای آنان است.

سیدمرتضی بختیاری افزود: یکی از مولفه‌هایی که موجب ارتکاب جرم می‌شود معضل بیکاری است و عدم توجه لازم به این موضوع موجب تکرار جرم زندانیان و نیز آمار بالای زندانیان می‌شود.

وی تصریح کرد: رفع بیکاری و توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان یکی از مولفه‌های مهم در دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه قضایی است.

بختیاری از ایجاد اشتغال برای زندانیان به عنوان یک اقدام ارزشمند یاد کرد و افزود: رفع معضل بیکاری رکن اصلی اصلاح و تربیت است و اشتغال امری حیاتی برای زندانیان است.

وزیر دادگستری افزود: در کنار ایجاد اشتغال برای مددجویان گواهی مرتبط با حرفه‌ای که می‌آموزند برای آنان صادر می‌شود که دارای ارزش اعتباری در تمامی دستگاه‌های کشور دارد.

وی با اشاره به فعالیت رو به رشد سازمان زندان‌ها در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی مددجویان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط این سازمان صورت گرفته است و تقاضای ما این است که مجموعه‌های کشت و صنعت بزرگ دولتی که مطابق قانون و در چارچوب تحقق اصل 44 واگذار می شود در اختیار این سازمان قرار بگیرد تا بتوان به اهداف پیش بینی شده دست یافت.

براساس این خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ بختیاری در پایان بااشاره به فعالیت مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: این مجتمع به عنوان مزرعه نمونه انتخاب شده است که با فعالیت در حوزه کشاوزی از مجموع 250 هکتار آن 240 هکتار به پسته کاری اختصاص یافته است.

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به مشکلات آب شرب و راه این مجموعه گفت: هدف از بازدید ما بررسی مشکلات احتمالی این مجموعه بزرگ کشاورزی است تا موانع پیش روی آن در امر توسعه منعکس شده و با ایجاد صنایع تبدیلی، دامداری و پرورش گل محمدی بتوانیم زمینه اشتغالزایی بیش از 500 نفر را در این مجموعه فراهم کنیم.

گفتنی است؛ مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه از مجموعه های وابسته به بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان در دشت لویین ساوه و فاصله 40 کیلومتری جاده ساوه - همدان قرار دارد.

انتهای پیام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار