پايان اعزام 75 هزار زائر خانه خدا

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشوري از پايان اعزام 75 هزار زائر ايراني به حج تمتع سال 1391 خبر داد.

محمد خداکرمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شروع رسمي پرواز رفت حجاج به مقاصد مکه مکرمه و مدينه منوره در سال جاري از تاريخ 4 مهرماه آغاز و در تاريخ 20 مهرماه به پايان رسيد.

وي اظهار داشت: در عمليات حج تمتع امسال 209 پرواز از 17 فرودگاه کشور انجام شد که از اين تعداد 171 پرواز به مقصد جده و 38 پرواز به مقصد مدينه صورت گرفت.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشوري گفت: شروع رسمي پرواز برگشت حجاج از مکه مکرمه و مدينه منوره به ايران در سال 91 از روز 15 ذي الحجه برابر 10 آبان ماه شروع و تا پايان چهارم محرم برابر با 30 آبان ماه ادامه دارد.

خداکرمي تعداد کل حجاج امسال را 75 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال تمامي عمليات پروازي حج تمتع توسط شرکت هاي هواپيمايي ماهان و ايران اير از فرودگاه هاي مهرآباد، اصفهان، اردبيل، کرمانشاه، ساري، مشهد، بندرعباس، اهواز، يزد، اروميه، گرگان، شيراز، کرمان، رشت،‌ بوشهر و زاهدان انجام شده است.

وي در ادامه يادآور شد: شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران عمليات 99 پرواز شامل 80 پرواز به جده و 19 پرواز به مدينه منوره از شهرهاي تهران، اصفهان، کرمانشاه، اردبيل، اروميه، گرگان، شيراز، يزد، اهواز و بوشهر را برعهده داشت.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشور افزود: شرکت هواپيمايي ماهان نيز عمليات 110 پرواز شامل 91 پرواز به جده و 19 پرواز به مدينه منوره از شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، بندرعباس، ساري، رشت، کرمان، اروميه و زاهدان را به انجام رساند.

خداکرمي در پايان خاطرنشان کرد: در سال جاري شرکت هاي هواپيمايي هما و ماهان به صورت مساوي جابجايي تمامي مسافران حج تمتع را برعهده دارند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار