معاون اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

آيين نامه تاسيس لابراتورهاي پروتز دندان منتشر مي شود

از انتشار آيين‌نامه تاسيس لابراتوارهاي پروتز دندان خبر داد و گفت: اين آيين‌نامه با هدف بهبود روند صدور پروانه لابراتوارهاي دندانسازي تدوين شده و پس از اصلاحات منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛محمد شيرازي که در آستانه برپايي «بيست و يکمين کنگره پروتز دندان» که از روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار مي‌کند، سخن مي‌گفت، با اعلام اين خبر افزود: در اين آيين‌نامه، مجموعه شرايطي که فعاليت يک لابراتوار پروتز دندان را مجاز مي‌کند، تعيين شده است.     

 وي با اشاره به اينکه تدوين و انتشار آيين‌نامه تاسيس لابراتوارهاي پروتز دندان در راستاي طرح ساماندهي لابراتوارهاي دندان در حال انجام است،‌ خاطرنشان کرد: براي صدور پروانه فعاليت لابراتوارها، مجموعه شرايطي از قبيل تعيين مسئول فني، دارا بودن مدارک فعاليت شاغلان در لابراتوار و مسائلي از اين دست ضرورت دارد.     

به گفته محمد شيرازي، از ديگر مباحث مهم اين آيين‌نامه، صدور پروانه لابراتوارها از سوي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي بدون نياز به استعلام از وزارت بهداشت است.   

وي ادامه داد: اين اقدام از اهداف مرکز اعتباربخشي و نظارت بر درمان وزارت بهداشت است که با هدف تمرکززدايي صورت خواهد گرفت و به روند صدور پروانه لابراتوارها سرعت بيشتري خواهد بخشيد.         

معاون اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تصريح کرد: آيين‌نامه جديد تاسيس لابراتوارها که تدوين و بازنگري آن يک سال و نيم به طول انجاميد، قصد دارد فقط به فارغ‌ التحصيلان رشته پروتز و دارندگان مدارک مورد قبول وزارت بهداشت اجازه فعاليت در لابراتوار را بدهد که اين اقدام طي يک فرآيند چند ساله سبب خروج افرادي خواهد شد که فاقد مجوزهاي لازم براي کار در لابراتوارها باشند.      

وي ادامه داد: اين اقدام سبب تضمين منافع شغلي لابراتوارهاي مجاز مي‌شود.
     
 محمد شيرازي گفت: کساني که قصد فعاليت در لابراتوارهاي دندانسازي را دارند، حتماً مي‌بايست، مدارک تحصيلي يا مجوز مرتبط با اين رشته را داشته باشند و از سوي ديگر مجوز فعاليت در لابراتوار را از وزارت بهداشت دريافت کرده باشند.       

 وي با ابراز خرسندي از برگزاري کنگره‌هاي علمي سالانه پروتز دندان از سوي جامعه‌ دندانسازان ايران، اظهار داشت: اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، همواره از برپايي کنگره‌هايي که رويکرد آموزشي دارند و در چارچوب قوانين و مقررات وزارتخانه مذکور هستند، استقبال و از آنان حمايت مي‌کند.    

 بيست و يکمين کنگره سالانه پروتز دندان با هدف آشنايي دندانسازان و دندانپزشکان با تکنيک‌هاي جديد ساخت پروتزهاي دنداني و نيز ارتقاي کيفيت ساخت پروتزهاي دنداني 3 تا 5 آبان امسال در مجموعه تلاش تهران برگزار مي‌شود.  /ع 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار