با شيوع بيماري وبا در عراق؛

آيا از اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات جلوگيري مي شود؟

ضرورت جلوگيري از اعزام زائران به كشور عراق و ورود دام هاي قاچاق به كشور از سئوالات خبرنگاران از رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر محمد مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت صبح امروز 1 آبان ماه در حاشيه نخستين كنگره بين المللي ايدز ايران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شيوع بيماري وبا در كشور عراق به زائران عتبات عاليات آموزش هايي در خصوص پيشگيري از اين بيماري داده مي شود.

وي ادامه داد: از زائران ايراني خواهشمنديم در عراق از آب هاي بسته بندي شده استفاده كنند و به توصيه هاي بهداشتي مسئولان كاروان ها دقت كنند.

دكتر گويا تصريح كرد: تاكنون 22 ايراني كه مبتلا به وبا از عراق سفر كرده اند شناسايي و درمان شده اند كه اين افراد از زائران نبوده اند.

وي افزود: بيماري وبا در منطقه كردستان عراق و شهرهاي كركوك و سليمانيه شايع شده كه ارتباطي به مسافرت زائران نداشته و نيازي به جلوگيري از اعزام آنها نيست.

رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت در خصوص احتمال ورود دام قاچاق به ايران در آستانه عيد قربان گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته سازمان دامپزشكي كنترل هاي سختگيرانه اي را در تمام مرزهاي رسمي كشور اعمال مي كند و جاي نگراني نيست اما در صورت قاچاق دام شرايط متفاوت خواهد بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار