مشهد/ نایب رئیس انجمن روانشناسی کشور:

مراکز مشاوره در کاهش نگرانی های قبل از ازدواج موثرند

نایب رئیس انجمن روانشناسی کشور با بیان اینکه کسب مهارت های زندگی سبب شناخت مشکلات می شود، گفت: مراکز مشاوره می توانند در کاهش نگرانی های قبل از ازدواج بسیارموثرباشند.

عبدالله امیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در خصوص ضرورت فعالیت های مراکز مشاوره ازدواج و میزان تاثیرگذاری آنان در تشکیل خانواده های موفق اظهار داشت: مراکز مشاوره ازدواج هم در زمینه پیشگیری از ازدواج نادرست و هم در زمینه ارائه خدمات درمانی می توانند در جامعه موثر باشند.

وی افزود: موضوعات و سوال هایی که در جریان امر ازدواج برای زوجین به وجود می آیند، تنها مراکز مشاوره می توانند دراین زمینه پاسخگوی پرسش های آنان باشند و در زمینه برطرف سازی نگرانی های زوجین و خانواده ها تاثیرگذار باشند.

امیدی با اشاره به رشد فزاینده آمار طلاق تاکید کرد: زوجین در مراکز مشاوره می توانند از مهارت ها و آموزش های زندگی و تعامل با همسر و خانواده ها و مدیریت رفتارخود و دیگران بهره جویند و کمتر به مشکلات درون خانوادگی مبتلا شوند.

وی برگزاری همایش های ملی بهار زندگی در 14 استان کشور را در واقع زمینه ای برای آشنایی و شناخت مردم بامراکز مشاوره دانست و تصریح کرد: بهترین راه برای رجوع مردم به مراکز مشاوره و کاهش آمار طلاق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه های مختلف راهکارهای ازدواج سالم است.

نایب رئیس انجمن روانشناسی کشورتصریح کرد: امیدواربودن به زندگی، امید داشتن و شناخت مسیر پرفراز ونشیب زندگی در واقع زوجین را در برابر آسیب های احتمالی و مواجه با آن توانمند می سازد و زوجین با هر بهانه کوچکی به اختلافات دامن نمی زنند بلکه خودشان با کسب مهارت های زندگی از طریق مراکز مشاوره مسیر صحیح را انتخاب می کنند و در نتیجه خانواده سالم که همان افق ساختن جامعه سالم است شکل می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر کس با توجه به علاقمندی خود می تواند برای کسب مهارت های زندگی از طریق مراکز مشاوره، صدا سیما، اساتید و روحانیون مطلع بهره مند شوند، اظهار داشت: هر پدیده منطقی و صحیحی علمی است و علم نیزهمان چیزی است که اسلام به آن تاکید دارد اما آمیزه های دینی باید به زبان های مختلف از روش های گوناگون برای مخاطب بازگو شود در واقع یکی از عوامل موفقیت مراکز مشاوره شناخت زبان ارتباط گیری مردم آن منطقه است.

امیدی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه راهکارهای علمی و پژوهشی برای ازدواج های موفق ادامه داد: در واقع درهمه افق های درمانی پیشگیری از درمان بهتر است و درهمین راستا دوره های آموزشی و همایش های مرکز آستان مهر می تواند درارتقای آگاهی افزایی جوانان نسبت به مقوله ازدواج اثر بخش باشد.

نایب رئیس انجمن روانشناسی کشور درپایان گفت: تحقیقات سبب شناسی مشکلات ازدواج این موضوع را اثبات کرده است که توانمند سازی جوانان با آموزش های پیش از ازدواج محقق می شود و برگزاری این همایش ها با عنوان بهار زندگی همزمان با هفته پیوند آسمانی در 14 استان کشور، نقش مثبتی در زمینه اطلاع رسانی عمومی در زمینه ازدواج و انتخاب آگاهانه جوانان می تواند داشته باشد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.