خوزستان/

توليد محصولات سالم امسال 30 درصد افزايش مي‌يابد/صادرات محصولات به روسيه و بلژيك

رييس انجمن توليدكنندگان محصول سالم خوزستان گفت: ‌برداشت محصول سالم به دليل رطوبت پايين و گرماي هوا ديرتر و در آذرماه آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان ؛سيدامير سلامتي در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: عمده‌ي توليدات محصولات سالم مربوط به گروه سبزيجات است و بخش زيادي از آن بعد از برداشت به خارج از كشور صادر خواهد شد.

وي افزود: سطح زيركشت كل محصولات سالم 3 هزار و 250 هكتار است كه بخش زيادي از آن مربوط به توليدكنندگان عضو انجمن محصول سالم مي‌باشد و مقداري از آن نيز توسط كشاورزان حاشيه به صورت پراكنده كشت شده است.

رييس انجمن توليدكنندگان محصول سالم بيان‌كرد: ‌عمده محصولات ارگانيك به كشورهاي روسيه و بلژيك صادر مي‌شود و سال‌گذشته بيش از 65 هزار تن انواع محصولات سبزي‌جات به اين كشورها مختلف صادر شد.

سلامتي تصريح‌كرد: توليد محصولات سالم هر سال افزايش مي‌يابد و اگر مشكلي پيش نيايد توليد امسال 30 درصد نسبت به سال‌گذشته افزايش خواهد داشت.

وي گفت: صيفي‌جات نيز مانند سبزيجات به خارج از كشور صادر مي‌شود اما رقم پاييني را نسبت به سبزيجات دارد و بخش زيادي از توليد آن در داخل كشور مصرف مي‌شود.

رييس انجمن توليدكنندگان محصولات سالم با اشاره به مشكل تامين آب، خاطرنشان‌كرد: ‌متاسفانه علي‌رغم پرداخت هزينه آب‌بها از سوي كشاورزان، سازمان آب و برق مقدار آب كمي را به كشاورزان تخصيص داده و در اين ميان كشاورزان مجبورند پسماند آبي كه از مزرعه خارج مي‌شود را دوباره با استفاده از پمپ به مزرعه باز مي‌گردانند و دوباره با آن زمين را آبياري مي‌كنند كه انجام اين كار موجب بالا رفتن هزينه‌هاي كشاورزان شده است./س


برچسب ها: افزایش ، تولید ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.