طرح بهسازی و بازسازی فضای سبز 42 بوستان منطقه 4 اجرا شد

رئیس اداره فضای سبز منطقه 4، با اشاره به بهبود فضای سبز بوستان ها و معابر شهری گفت: در سال جاری 182 هزار متر مربع از فضای سبز 42 بوستان به همراه لچکی ها و معابر شهری سطح منطقه بازسازی شده است.

علی برخورداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 64 هزار و 876 متر مربع فضای سبز در حاشیه معابر شهری و بدنه بزرگراه ها احداث شده است.

رئیس اداره فضای سبز منطقه 4 از افزایش سرانه فضای سبز منطقه خبر داد و تصریح کرد: در 7 ماهه سال جاری 9 بوستان محله ای به مساحت 41 هزار 700 متر مربع در سطح منطقه احداث شده است که سرانه فضای سبز برای هر نفر تا 8.45 متر مربع افزایش یافته است.

حمید ناصحی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 4، در ادامه توسعه فضای سبز بزرگراه شهید زین الدین را یکی از اقدامات مهم سال جاری برشمرد و اظهار داشت: همزمان با بهره برداری از بزرگراه شهید زین الدین، 60 هزار متر مربع فضای سبز در این بزرگراه احداث شده است که در مقایسه با سایر بزرگراه های سطح منطقه این میزان فضای سبز بی سابقه است.

ناصحی با اشاره به افزایش راندمان آبیاری فضاهای سطح منطقه 4 اضافه کرد: به منظور صرفه جویی در مصرف آب 6 دستگاه مخزن بتنی به میزان هزار و 650 متر مکعب احداث و بیش از 4 هزار متر انهار سنگی پارک جنگلی لویزان بازسازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و اجرای شبکه آبرسانی بزرگراه شهید زین الدین به میزان 55 هزار و 600 متر مربع، طراحی و اجرای وزن آب خام به متراژ 39 هزار و 500 متر طول در سطح منطقه، طراحی و اجرای شبکه آبیاری قطره ای به مساحت 83 هکتار در باغ پرندگان و بازسازی و احیا 15 رشته قنات در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام شده جهت صرفه جویی در آبیاری فضاهای سبز است./ل

برچسب ها: فضا ، آبیاری ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار