تشديد تلاشها براي گمراه كردن راي دهندگان آمريكايي

با نزديك شدن انتخابات آمريكا، تلاش براي گمراه ساختن و تحت فشار قراردادن راي دهندگان، افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز؛ در ايالت فلوريدا، ويرجينيا و اينديانا، راي دهندگان تماس هاي غلطي دريافت كرده اند مبني بر اينكه نيازي نيست راي دهندگان در روز انتخابات به پاي صندوق هاي راي بروند، بلكه مي توانند با تلفن همراهشان نيز در راي گيري شركت كند.
در اوهايو و واشنگتن، بيلبوردهاي تبليغاتي در محله هاي اقليت و كم درآمد زندانيان پشت ميله هاي زندان را نشان مي دهد و در خصوص مجازات هاي كيفري در صورت تلقب هاي انتخاباتي، هشدار مي دهد.
دو هفته قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريكا، تلاش براي گمراه كردن، ترساندن يا تحت فشار قراردادن راي دهندگان يكي از برجسته ترين موارد در چشم انداز سياسي بوده است.
تحليلگران معتقدند كه بيشتر اين تاكتيك ها حتي در روزهاي پاياني قبل از انتخابات هم ديده شده بود.
بيشترين شكايت ها در اين خصوص از جانب دمكرات ها بوده است، اما افراد جمهوريخواه هم در پشت پرده برخي از اين شكايات حضور داشته اند.
كورتيس كيليان يكي از شهروندان آمريكايي در فلوريدا، يكي از افرادي بود كه گزارش داد؛ تماس هايي مبني بر راي دادن با تلفن دريافت كرده است كه ديگر نيازي به حضور در پاي صندوق هاي راي نيست.
وي افزود: اين تماس را از مردي كه خود را كارمند بخش انتخاباتي فلوريدا معرفي كرده، دريافت كرده است.
هيئت مديره انتخابات ايالت ويرجينيا نيز چنين شكاياتي را از حداقل 10 نفر ديگر دريافت كرده است كه بيشتر آنها ميانسال بوده و راي دهي با تلفن را ترجيح مي دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار