راهنمای خرید؛

کدام تبلت را بخریم؟

اگر قصد خريد تبلت دارید، پیشنهاد ما این است که قبل از رفتن و گشت زدن در بازار های کامپیوتری حتما نکات و توصیه های خبرنگار دریچه را در این مورد مطالعه کنید تا کاملا تبلت هایی که بدردتان می خورد را بشناسید و با هم مقایسه کنید.

به گزارش خبرنگار دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ شايد تا 10 سال پيش فکر اين موضوع که زماني تنها با داشتن يک صفحه با ابعاد يک کتاب به توان فيلم تماشا کرد ، به اندازه ي يک کتابخانه ي بزرگ کتاب در آن جا داد و حتي با کمک آن در هر زماني مطالعه کرد محال به نظر مي رسید.

داشتن دستگاهي با کاربرد هاي بالا فراتر از يک آرزو بود ، اما امروزه تبلت ها با داشتن امکاناتي بيشتر از گفته هاي بالا در دسترس ما قرار دارند.

از سال 2010 تا به امروز شرکت هاي گوناگوني به ساخت لوح و يا تبلت پرداخته اند که از جمله ي آنها مي توان به اپل ، سامسونگ ، ايسوس و ... اشاره کرد ، بازار تبلت ها به قدر ي شلوغ است که در صورتي که قصد خريد يکي از اين دستگاهاي کوچک را داشته باشيد بايد ساعت ها در بازار به بررسي تبلت هاي مختلف بپردازيم.

بهتر است که قبل از مراجعه به بازار براي خريد تبلت به نکات زير نيز نگاهي بيندازيد

قصد خريد شما از تبلت چيست ؟

يکي از مهمترين نکاتي که بايد به آن قبل از خريد فکر کنيد ، اين موضوع است که تبلت را براي چه کاري مي خواهيد.

اگر به مطالعه علاقه داريد و يکي از هدف هاي شما براي داشتن تبلت استفاده از آن مانند يک کتابخوان است بايد به وزن آن دقت زيادي کنيد ، چرا که اگر وزن دستگاه شما زياد باشد پس از مدتي کوتاه شما را خسته کرده و بايد دست از مطالعه برداريد.

بهتر است بدانيد که سبک ترين تبلت دنيا وزني در حدود 249 گرم دارد اين در حالي است که نکسوس 345 گرم ، تبلت ايراني DIMO700 350 گرم ، ipad شرکت اپل 662 گرم و گلکسي نت 10.1 شرکت سامسونگ وزني در حدود 600 گرم دارد.

از ديگر ويژگي هاي يک تبلت مناسب براي مطالعه داشتن وضوح تصوير مناسب و بالا است.

صفحه نمايش در اينجا حرف اول را مي زند چرا که در صورتي که تبلت شما از کيفيت پاييني بر خوردار نباشد پس از چند دقيقه چشم شما خسته مي شود و دست از مطالعه بر مي داريد ، بيشتر تبلت ها حالتي دارند که اين امکان را به کاربرانشان مي دهد که در هنگام مطالعه رنگ صفحه نمايشان به رنگ صفحه هاي کتاب نزديک شود.

اپل از صفحه نمايش ريتنا براي محصولاتي مانند تبلت و لپ تاپ هاي خود استفاده مي کند که از بالاترين کيفت در ميان صفحه نمايش ها را برخوردار است.

در صورتي که مدام به سفر مي رويد‌ ، در هنگام خريد تبلت به مقاومت تبلت و همچنين عمر باطري آن بيش از هر موضوع ديگري توجه کنيد.

تبلت ها مانند تلفن هاي همراه بيش از هر وسيله ي کامپيوتري ديگري در معرض آسييب ديدن مي باشند ، اين در حالي است که در طول سفر يکي از نگراني هاي هر يک از ما آسيب ديدن وسايل الکترونيکيمان است ، بلاخص تبلت ها که يک سوي آنها را صفحه نمايش گرفته است ، پس همواره به سراغ تبلت هايي برويد که در مقابل ضربه مقاوم باشند.



در طول سفر يکي ديگر از مشکلات همه ي ما پيدا نکردن منبع انرژي براي شارژ مجدد وسايل الکترونيکي مان است در اين ميان تبلت هايي کار ما راه مي اندازند که مصرف باطري کمتري داشته باشند و همچنين از طول عمر باطري بيشتري برخوردار باشند.

اگر تبلت را براي استفاده از برنامه و بازي هايش نياز داريم بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که براي کدام سيستم عامل برنامه هاي بيشتري وجود دارد ، در ميان سه سيستم عامل آندرويد ، IOS و windows phone دسترسي به برنامه هاي آندرويد راحتر است.

براي پيدا کردن برنامه هاي IOS نياز است که به آيتيوز مراجعه کنيد که براي دانلود برنامه ها در بيشتر مواقع بايد مبلغي را پرداخت کنيد اين در حالي است که تعداد برنامه و بازي هاي رايگان براي آندرويد بيشتر است.

البته در نظر داشته باشيد که سرعت اجراي برنامه ها در IOS بسيار بيشتر است چرا که سيستم عامل و سخت افزار دستگاه هاي اپل با هماهنگي بيشتري کار مي کنند.

اگر به تبلت براي اجراي برنامه هاي کاربردي مانند office نياز داريد بايد اين موضوع را در نظر داشته باشيد که تايپ کردن با کيبورد نرم افزاري سيستم عامل ها به راحتي صفحه کليد واقعي نيست علاوه بر اين نرم افزار هاي مشابه office براي آندرويد و IOS آنگونه که Office عمل مي کند نيستند.

براي استفاده از خود نرم افزار office بهتر است چند ماهي منتظر باشيد تا تبلت هاي windows 8 که شرکت هاي مختلفي مانند مايکروسافت ، سامسونگ ، ايسوس و لنووا در حال ساخت آنها هستند باشيد.

اين تبلت ها که معروف ترين آنها surface شرکت اپل است، علاوه بر پوشش کامل نرم افزار هاي دستکتاپي مانند Office داراي صفحه کليدي فيزيکي نيز مي باشند ، در اغلب اين تبلت ها صفحه کليد در قالب پوششي براي محافظت از صفحه نمايش عرضه مي شوند.


در نهايت بايد اين نکته را نيز در نظر داشته باشيد که هر تبلت به تنهايي نياز هاي شما را بر آورده نمي کند بلکه در بسياري از مواقع در کنار خود دستگاه نياز است از وسايل جانبي مانند صفحه کليد، محافظ صفحه و يا در کل خدمات پس از فروش نيز استفاده کرد ، اين در حالي است که برخي از شرکت هاي عرضه کننده ي تبلت به اين مسئله توجه چنداني ندارند.

پس هنگام خريد تبلت اين موضوع را از فروشندگان بپرسيد تا بعد ها دچار مشکل نشويد.

 
گزارش از : سامان صباغی
برچسب ها: تبلت ، آندروید ، دیمو ، ios ، surface
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
Spain
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
واقعا عالی بود. دست شما درد نكنه
Iran (Islamic Republic of)
سصیص
۱۹:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۱
واسه ماکروسافته
پدرش در اومده تا اینو زده

قیمتش قبل داستان دلار حدود 2 - 2.5 میلیون بووود
Iran (Islamic Republic of)
alex
۱۳:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۱
بد نبود برای خریدت تبلت کمک زیادی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۱
woooooooooooooooooooooooooooooow
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۵۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۱
باسلام
ممنون ازنکات خوبی که گفتید
لطفابگیدبرای اینکه یک تبلت ایرانی بتونیم بخریم که هم پولمون توجیب هموطنامون بره وهم کارایی لازم روداشته باشه کی میتونیم اقدام کنیم؟چون چندبارمراجعه کردیم به مراکزخریدیا بااکراه ازنمونه ایرانی یادمیکردندویا میگفتندکه سیمکارت و....نمیخوره یاخیلی ضعیفه
بازم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۱
باسلام
ممنون ازنکات خوبی که گفتید
لطفابگیدبرای اینکه یک تبلت ایرانی بتونیم بخریم که هم پولمون توجیب هموطنامون بره وهم کارایی لازم روداشته باشه کی میتونیم اقدام کنیم؟چون چندبارمراجعه کردیم به مراکزخریدیا بااکراه ازنمونه ایرانی یادمیکردندویا میگفتندکه سیمکارت و....نمیخوره یاخیلی ضعیفه
بازم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۱
این دوستمون درست میگه ضمن اینکه من می خوام بدونم که امکانات تبلت چیه؟ چرا کسی جوابگو نیست ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۰:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۱
ممنون از نکاتتون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۱
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
nice boy
۱۲:۳۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۱
برنامه های اندروید بیشتری برای دانلود قرار بدید.
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۱۲:۱۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۱
mamnoon az etelaateton
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۳۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۱
surface مال مايکروسافت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۱
خوب بود
آخرین اخبار