افزايش فشارها بر هيئت اروپايي که در نظر دارد به ايران سفر کند

فشارها بر پارلمان اروپا که در بروکسل مستقر است، به طور پيوسته در حال افزايش است تا سفر يک هفته اي اين هيئت را به ايران که قرار است ماموريتش اوايل هفته آينده آغاز شود، لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري آلمان، در بحبوحه تشديد تنش ها در  منطقه، شماري از نمايندگان پارلمان اروپا در تلاش براي ادامه گفتگوها، تا دوم ماه نوامبر به ايران خواهند آمد.

"تاريا کرونبرگ" نماينده حزب سبز که رياست هيئت پارلمان اروپا را در روابط با ايران برعهده دارد، اين سفر را ابتکاري براي رفع اختلافات دانسته ولي زمان اين سفر، سياستمداران محافظه کار اتحاديه اروپا را شوکه کرده است.

اين سفر دو هفته پس از تشديد تحريم هاي اتحاديه اروپا بر ضد ايران انجام مي شود.

"مارتين کالانان" رئيس گروه محافظه کاران و اصلاح طلبان پارلمان اروپا در مواجهه با انتقادات اعلام کرده است با اين وجود قصد دارد يک هيئت دوستي بفرستد.

"المار بروک" رئيس کميته امور خارجه پارلمان اروپا روز چهارشنبه فشارها را بيش از پيش افزايش داد.  بروک با ارسال نامه اي براي "مارتين شولز" رئيس پارلمان اروپا نوشت پس از گفتگو با يکي از نمايندگان ارشد هيئت ديپلماتيک اتحاديه اروپا، "من معتقد هستم که زمان (اين سفر)، مناسب نيست. من توصيه مي کنم که اين هيئت در تاريخ اين سفر تجديد نظر کند".

گفتني است، "کاترين اشتون" به نمايندگي از انگليس، چين، فرانسه، آلمان، روسيه و آمريکا، رياست گفتگوها با ايران را بر سر موضوع هسته اي اين کشور برعهده دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار