عليپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سرمايه گذاري در بخش خصوصي راهکاري براي تبديل تحريم نفتي به فرصت

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به لزوم كاهش وابستگي به بودجه نفتي درسال 92، گفت: با سرمايه گذاري در بخش خصوصي، توسعه گردشگري و افزايش صادرات نفتي مي‌توان تحريم‌ها را به فرصت تبديل كرد.

محمد عليپور سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نياز کشور در مسير پيشرفت و توسعه به كاهش وابستگي به درآمد نفتي در بودجه سال 92، گفت: بر‌اساس اقتصاد مقاومتي که بايد بر آن تاکيد شود اين است که وابستگي به درآمد نفتي را بايد كاهش دهيم.

وي با اشاره به تبديل تحريم‌ها به فرصت‌ها خاطرنشان كرد: ما با ابتكار و خلاقيت تحريم‌ها را به فرصت تبديل خواهيم كرد و با اراده و همكاري در بين مردم و آحاد جامعه با حمايت و پشتيباني مسئولان توسعه و پيشرفت کشور بدون وابستگي به بودجه نفتي امکان پذير است.

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در تبيين موارد جايگزين براي تأمين بودجه نفتي اظهار داشت: با واگذاري بخشي از كارهاي عمراني به بخش خصوصي مي‌توانيم از مشاركت بخش خصوصي استفاده كرده و وابستگي خود را به بودجه نفتي کاهش دهيم.

وي اضافه كرد: کشورمان از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي زيادي برخوردار است اما به خاطر اين كه همواره به بودجه نفتي وابسته بوده‌ايم نتوانسته‌ايم موفق عمل كنيم و كشورهايي که داراي صادرات نفتي نيستند، در بخش گردشگري و صادرات غيرنفتي بسيار موفق عمل كرده‌اند، بنابراين ما نيز با پشتوانه اراده، ابتكار خلاقيت مردم ايران مي‌توانيم بر مشكلات مقابله كرده و از تحريم به منزله فرصت استفاده كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: علیپور ، تحریم ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار