بهره برداري از 1800 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي تا اوج مصرف 92

مدير عامل سازمان توسعه برق ايران از آغاز بهره برداري از 1800 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي تا زمان اوج مصرف سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد صالحي در بازديد از دوازدهمين دوره نمايشگاه بين الملي صنعت برق ايران گفت: در زمان کنوني آخرين ظرفيت نصب شده برق کشور حدود 67 هزار و 800 مگاوات است.

وي افزود: برنامه ريزي شده است تا پيش از پيک سال آينده، حدود يکهزار مگاوات ظرفيت جديد حرارتي و حدود 800 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاه هاي برق آبي وارد مدار بهره برداري شود.

صالحي با بيان اينکه تابستان امسال بدون هيچ مشکلي سپري شد و سال آينده نيز مشکل خاصي نخواهيم داشت، گفت:  صرفه جويي که مردم در انرژي برق و مصرف صحيح انرژي برق انجام مي دهند به تامين برق مطلوب در سراسر کشور در سال آينده کمک خواهد کرد.

وي اظهار داشت: از ابتداي امسال تاکنون، بيش از دو هزار و 593 مگاوات به ظرفيت نصب شده برق کشور اضافه شده که شامل بخش هاي حرارتي و آبي بوده است.

وي ادامه داد: از اين ميزان دو واحد 250 مگاواتي سد گتوند و بقيه حرارتي و تجديد پذير بوده و عمده آن حرارتي است.

مديرعامل سازمان توسعه برق ايران تصريح کرد: از مجموع ظرفيت نصب شده نيروگاهي، 56 هزار و 700 مگاوات شامل نيروگاه هاي حرارتي، يکهزار مگاوات نيروگاه اتمي، 9 هزار و 436 مگاوات نيروگاه برق آبي، 209 مگاوات انرژي هاي نو و 433 مگاوات واحدهاي توليد پراکنده است.

صالحي  در باره برنامه هاي صنعت برق براي راه اندازي واحدهاي جديد نيروگاهي گفت: نيروگاه شهداي پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگترين نيروگاه ايران کامل شده و بخش بخار آن (واحد 6) اوايل شهريور وارد مدار شده است.

به گفته وي، اين نيروگاه شامل 12 واحد گازي 162 مگاواتي و شش واحد بخار 160 مگاواتي است و به زودي بهره برداري رسمي از آن آغاز مي شود.

صالحي با بيان اينکه هم اکنون واحدهاي يک و دو نيروگاه شيروان در دست اجراست، ابراز اميدواري کرد يک واحد اين نيروگاه پيش از پيک وارد مدار شود.

وي ادامه داد: تلاش مي شود دو واحد بخش بخار آبادان نيز پيش از پيک تابستان وارد مدارد شود.

صالحي افزود: برنامه ريزي شده است که يک واحد گازي در ايرانشهر و يک واحد گازي در نيروگاه گنوي هرمزگان وارد مدار شود که اميدواريم تا پيش از پيک سال آينده بهره برداري از اين واحدها آغاز شود.

وي گفت : دو واحد 162 مگاوات گازي نيروگاه شيرکوه يزد نيز قرار است با همکاري بخش خصوصي وارد مدار بهره برداري شود که تاکنون پيشرفت خوبي داشته است.

مديرعامل سازمان توسعه برق ايران همچنين از بخش تلمبه ذخيره اي نيروگاه سياه بيشه با يکهزار مگاوات ظرفيت ياد کرد و افزود: اميدواريم مرحله نخست اين نيروگاه با ظرفيت 250 مگاوات در 22 بهمن وارد شبکه شود.

صالحي ابراز اميدواري کرد دو واحد گازي نيروگاه زواره و يک واحد بخار آن نيز به زودي کامل و وارد مدار بهره برداري شود.

در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران، بيش از 300 شرکت داخلي و 50 شرکت خارجي از کشورهاي فرانسه، ايتاليا، آلمان، چين، ترکيه، کره جنوبي و ...، در فضايي به وسعت افزون بر 30 هزار مترمربع آخرين دستاوردهاي خود را در زمينه هاي مختلف صنعت برق به نمايش گذاشته اند.

اين نمايشگاه تا  فردا ادامه دارد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار