به منظور جلوگيري از قاچاق در مرزهاي کشور؛

کارت سوخت گازوئيل طبقه بندي مي شود

معاون صنايع و انرژي مديريت حمل و نقل سوخت کشور گفت: در حال حاضر طبقه بندي کارت سوخت گازوئيل مطالعات ميداني را طي مي کند و با اجراي آن ضمن کنترل قيمت ها از قاچاق سوخت در کشور جلوگيري به عمل مي آيد.

علي ربيعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: طبقه بندي کارت سوخت گازوئيل بر اساس سه گزينه کلاس موتور، تنتاژ موتور ونوع خودرو در دستور کار دولت از هشت سال پيش قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: با توجه به موضوع بهره وري بالاتر انرژي هاي فسيلي که در کشور هست استفاده بهينه به ويژه در حمل و نقل نفت و گاز و بنزين مورد توجه قرار گرفته است.

ربيعي اظهار داشت: موضوع سوخت گازوئيل در ابتدا با توجه به نوع مصرف نفت و گاز و بيشتر مصارف تجاري و صنعتي است که اين طبقه بندي مختص گازوئيل است و هدف از آن کنترل مصرف و نيز حرکت به سمت ارزش افزوده اقتصادي در کشور است.

معاون صنايع و انرژي مديريت حمل و نقل سوخت کشور تاکيد کرد: در حال حاضر اين پروژه مطالعات ميداني را طي مي کند و با اجراي آن کنترل قيمت و مصرف از قاچاق در مرزهاي کشور جلوگيري به عمل مي آيد.

وي اضافه کرد: طرح طبقه بندي کارت سوخت با همکاري کار گروه ستاد سوخت کشور، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازي و ارگان هاي مختلف بررسي مي شود.

ربيعي خاطرنشان کرد: کارت سوخت در مناطق 20 گانه در کل استان ها اعمال مي شود و کارت هاي جديد به صورت اتوماتيک جايگزين کارت هاي قبلي مي شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار