رودهن/

نظارت و تمرکز بر کیفیت مهم‏ ترین بخش‏ های مدیریت شهری است

شهردار دماوند گفت: نظارت بیشتر و تمرکز بر کیفیت و تسریع در روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ های عمرانی از مهم ‏ترین بخش ‏های مدیریت شهری بوده که اهمیت آن غیر قابل انکار است.

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: افزایش کیفیت پروژه‌ های شهری به معنی سرمایه ‏‌گذاری، سازندگی، آبادانی و خدمت به مردم است.

وی افزود: افزایش کیفیت پروژه‌ های شهری یعنی سرمایه ‏‌گذاری، سازندگی، آبادانی و خدمت به مردم و بی ‌کیفیتی پروژه‌ ها و مصالح یعنی هدر رفت بیت‌ المال و هزینه مضاعف، اتلاف منابع، بی ‌اعتمادی عمومی و هدر روی فرصت ‌ها و زمان است.

شهردار دماوند بیان کرد: نظارت و مدیریت در اجرای پروژه‏ های عمرانی نقش مهمی در افزایش کیفیت دارد.

همتی تصریح کرد: استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب، استفاده از فناوری‏ های جدید، رعایت دقیق مقررات و قوانین و توجه لازم به معماری اصولی و زیبایی شهری از مواردی است که می ‏تواند در اجرای پروژه ‏های عمرانی موثر باشد.

وی نقش پیمانکاران را در پیشرفت و کیفیت پروژه ‌ها بسیار مهم دانست و گفت: پیمانکار خوب و متعهد که نسبت به وظایف خود احساس مسئولیت کند، می ‏تواند شهرداری را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

شهردار دماوند یکی از منابع مهم و در عین حال محدود در مقابل نیاز های نا محدود بشریت را منابع مالی دانست.

همتی اضافه کرد: بررسی و تحلیل جنبه‏ های مختلف اقتصادی، فنی و مالی و حتی اجتماعی طرح‏ها و تهیه گزارش‏ های لازم می ‏تواند کمک قابل توجهی به اختصاص بهینه و مصرف مناسب منابع در بخش ‏های مهم و حیاتی و دارای اولویت ‏های توسعه‏ ای هر منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: انجام دادن هیچ گونه فعالیتی در یک نهاد توفیق نخواهد یافت؛ مگر آنکه نظارت و کنترل‏ های لازم نسبت به آن وجود داشته باشد، چرا که به وسیله نظارت و کنترل است که مدیریت نسبت به نحوه تحقق هدف ‏ها و انجام عملیات آگاهی یافته و توان پیگیری، سنجش و اصلاح آنها را پیدا می ‏کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.