تازه ترین حرفهای قلعه نوعی:

در فوتبال ما هیچکس سرجایش قرار ندارد

سرمربی تیم استقلال با انتقاد از فضای حاکم بر ورزش و فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه در این مملکت افرادی که در جایی دیگر کاری از دستشان بر نمی اید وارد فوتبال شده اند و افراد اهل فن خانه نشین شده اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،  امیر قلعه نویی عصر امروز شنبه پس از برگزاری تمرین تیم فوتبال استقلال در گفتگویی مشروح با خبرنگاران ضمن ابراز رضایت از شرایط تیمش در آستانه دیدار با گهر دورود به انتقاد از شرایط حاکم بر ورزش و فوتبال کشور پرداخت و تاکید کرد تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، فوتبال به جایی نخواهد رسید.
 *حضور مایلی کهن تاثیرگذار است
سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش با پیروزی برابر نفت تهران از نظر روحی در شرایطی مطلوبی قرار گرفته است در مورد دیدار روز دوشنبه برابر گهر گفت: ما دو بار فیلم بازی های گهر را آنالیز کردیم اما دیدار با استقلال برای هر تیمی فرق دارد. ضمن اینکه حضور آقای مایلی کهن قطعا در تاکتیک های گهر تاثیرگذار خواهد بود که ما سعی می کنیم دقایقی بعد از شروع بازی به شگردهایی آنها برسیم.
قلعه‌نویی ادامه داد: بعد از دیدار برابر نفت تیم‌ ما شرایط خوبی دارد. این پیروزی از چند حیث برای ما حائز اهمیت بود اول اینکه به جدول بازگشتیم، دوم اینکه از نظر روحی خیلی بهتر شدیم و اگر بازی را واگذار کرده بودیم جمع کردن تیم خیلی سخت می‌شد و سوم اینکه از نظر روحی برای بازی با گهر آماده شدیم. امیدوارم بازی با گهر خوب و تماشاگرپسند از آب درآید.
  وی ادامه داد: در تعطیلات جباری هم به ما اضافه می شود و در تلاشیم تا جانوآریو را هم برگردانیم اما بعید می دانم توزی برگردد. البته من از جانوآریو توقع دیگری داشتم و فکر نمی کردم برود و برنگردد!
قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا توزی به استقلال بازخواهد گشت، عنوان کرد: من نباید در مورد این مسئله صحبت کنم. وظایف همه مشخص ‌شده است، آقای امیری که امسال زحمت زیادی کشیده، کارها را پیگیری می‌کند.
من از نحوه قرارداد این بازیکن اطلاع ندارم و دوست ندارم چیزی هم بدانم. به هر حال این بازیکن با ما قرارداد دارد و طبق اصول و چارچوبی که قرارداد او دارد عمل می‌شود، آقای ماجدی و امیری در حال پیگیری این موضوع هستند اما بعید می‌دانم او به استقلال بازگردد.
*توقع بیشتری از جانواریو داشتم
وی گفت: مدیربرنامه‌های جانواریو قول داده او تا قبل از بازی با گهر برگردد. از توزی توقعی نداشتم اما فکر می‌کردم جانواریو طور دیگری برخورد کند. رابطه خوبی با این بازیکن داشتم. او 5ماه تمام مشکلات را تحمل کرد اما امیدوار بودم براساس قولی که به من داده بعد از رفتن بازگردد چرا که علاوه بر داشتن رابطه خوب، از لحاظ احساسی نیز با هم بسیار صمیمی بودیم و فکر نمی‌کردم این بازیکن برود و برنگردد هرچند باید قبول کنیم جانواریو یک بازیکن حرفه‌ای است.
*پرسپولیسی ها حرفه ای رفتار کنند
 وی در مورد مذاکره باشگاه پرسپولیس با برخی بازیکنان استقلال نیز گفت: اگر اعتقاد داریم فوتبال ما حرفه ای است باید افکارمان هم حرفه ای باشد. اگر پرسپولیسی ها در زمان مشخص خودش بروند با بازیکن مذاکره کنند هیچ ایرادی ندارد. اما این کار باید در چارچوب خاص خودش اتفاق بیفتد.
قلعه‌نویی در مورد اعتراض پرسپولیسی‌ها به صحبت‌های او در برنامه فوتبال برتر در بین دو نیمه بازی پرسپولیس و مس کرمان گفت: این مسئله جای تعجب دارد.
امروز به برنامه‌ای در شبکه شش نگاه می‌کردم که طی آن آقای اسماعیلی از منصور ابراهیم‌زاده در مورد پرسپولیس سؤال کرد که ایشان هم نظرات کلی خود را در مورد پرسپولیس بیان کرد. آیا این کار ایراد است؟
سرمربی استقلال افزود: روز جمعه به بهشت زهرا رفتم و وقتی بازگشتم و تلویزیون را روشن کردم مهدی مهدوی‌کیا گل پرسپولیس را به ثمر رسانده بود. در صحبت‌هایم یک سری مسائل کلی را بیان و اتفاقاً از مدیریت آقای رویانیان تعریف و تمجید کردم. واقعیت این است که وقتی کار دست اهل فن نباشد این مسائل به وجود می‌آید. چیزی که مملکت ما و نه تنها فوتبال را عقب انداخته، این است که جایگاه‌ها دست اهل فن نیست.
 قلعه‌نویی گفت: اگر در فوتبال، صنعت و ... همه چیز دست اهل فن باشد طبیعتاً این مسائل به وجود نمی‌آید. ابراهیم‌زاده الان در مورد پرسپولیس صحبت کرده و اگر پرسپولیس در بازی بعد نتیجه نگرفت باید همه چیز را تقصیر وی دانست؟ همه ایران در مورد استقلال صحبت می‌کنند پس وقتی استقلال به تراکتور باخت، این باخت را باید به خاطر این صحبت‌ها بدانیم؟
* در مملکت ما ادم ها سرجای خود قرار ندارند
وی تأکید کرد: در مملکت ما آدم‌ها سر جای خود قرار ندارند. در همه جا این مسئله وجود دارد و تنها به فوتبال محدود نمی‌شود. در هنر و صنعت هم همین شکل است. مجری‌ای که این سؤال را از من پرسیده هم باید برویم بگیریم؟ با این شکل جواد خیابانی را هم باید به دادگاه ببریم که چرا این سؤال را پرسیده و باید بگوییم به این جرم به دادگاه بیا تا در مورد آن توضیح دهد.
قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: من در مورد بحث رویانیان و دایی صحبت کردم و گفتم دایی جزو سرمایه‌های فوتبال ما و شخصی است که شاید صد سال باید بگذرد تا یکی مثل او بیاید. باید از او حمایت کنیم تا به درجات بالا برسد. ازبکستانی‌ها با همدلی که دارند تمام کرسی‌های AFC را می‌گیرند در حالی که شاید بازیکنی که یک دهم دایی افتخار داشته باشد ندارند.
*استقلال باید طلبکار باشد
 سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد نظر مسئولان فجرسپاسی که از مذاکره با بازیکنان این تیم ناراحت بودند گفت: همین امروز با سردار جعفری صحبت کردم و این مسائل را گفتم. یک روز امین منوچهری پیش من آمد و گفت که دوستانش در فجر به او گفته اند که یاوری گفته است استقلال قصد دارد منوچهری را با نظری معاوضه کند. وقتی دیدم منوچهری این حرف را شنیده است او را از ترکیب تیم بیرون گذاشتم چون شرایط روحی اش بهم خورده بود. البته آقای جعفری می گوید تقصیر یاوری نیست و بازیکنان شیطنت کرده اند اما اگر هم کسی باید طلبکار باشد این استقلال است!
* از تیم ملی بیشترین را ضربه را خوردیم
قلعه‌نویی در مورد تغییر برنامه بازی‌های لیگ برتر گفت: یک روز به ما گفتند باید با پیکان بازی کنیم و پس از آن گفتند باید به مصاف گهر برویم ولی هیچ اعتراضی نکردیم. از تیم ملی بیشترین ضربه را خوردیم اما بیشترین حمایت را انجام دادیم. همه چیزمان به هم می‌آید. 
 وی در مورد برگزار نشدن جام حذفی خاطرنشان کرد: باید یا راهکاری داشته باشیم و یا اینکه الگوبرداری کنیم. در بحث نظام مملکت‌داری بعضی می‌گویند با توجه به موقعیت مکانی باید الگوی خدمات رسانی را در نظر بگیریم. بعضی کشورها با داشتن منابع در پی ایجاد زیرساخت برای استفاده از آن منابع هستند. در کشور ما الگویی وجود ندارد. چند سال از لیگ گذشته است.
 هر سال یک برنامه اجرا می‌شود یک بار عزیز محمدی برنامه یک ساله داد که خیلی خوب بود. آقای بهروان تقصیری ندارد، ایشان انسان بسیار خوبی هستند و وقتی برای فوتبال از 10 جا تصمیم می‌گیرند همین می‌شود. نه برنامه‌ای داریم و نه از جایی الگوبرداری می‌کنیم./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار