توفان قدرتمند سندي انتخابات آمريکا را در‌مي‌نوردد: لغو و تغيير در برنامه‌هاي انتخاباتي

با توجه به نزدیک تر شدن توفان قدرتمند سندی به برخی از ایالتهای این کشور از جمله پنسیلوانیا، کارولینای شمالی بویژه ویرجینیا، برنامه زمان بندی شده برای مبارزا ت انتخاباتی و نیز سخنرانی نامزدها بهم خورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ایالت های مهمی چون فلوریدا و اوهایو که می توانند سرنوشت انتخابات را تعیین کنند سر راه این توفان قرار دارند و از همین رو تحلیل گران می گویند نحوه مقابله با توفان می تواند در برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد. 
توفان سهمگین سندی در آمریکا ، زمان بندی مبارزات انتخاباتی ده روز مانده به این بزرگترین رویداد مهم سیاسی؛ برهم زده است.
توفان سندی باعث شده است تا در چندین ایالت آمریکا حالت فوق العاده اعلام شود.
اين توفان باعث شد تا میت رامنی نامزد جمهوری خواه تمام برنامه های تبلیغاتی خود در روز یکشنبه در ایالت ویرجینیا را لغو در عوض به اوهایو عزیمت کند. ویرجینیا از ایالت های حساس در انتخابات آمریکاست.
باراک اوباما سفر روز دوشنبه خود به فلوریدا را یک روز به جلو انداخته و ممکن است سخنرانی انتخاباتی او در ویرجینیا که قرار بود روز دوشنبه در کنار بیل کلینتون برگزار شود تغییر کند.
جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا نیز برنامه خود برای سخنرانی انتخاباتی در منطقه ساحلی ویرجینیا را لغو کرده تا وقت بیشتری برای رسیدگی به تدابیر لازم جهت مقابله با توفان داشته باشد.
بادهای پرقدرت توفان سندی سرعتی معادل 120 کیلومتر در ساعت دارند و انتظار می رود با آمیخته شدن این توفان با تندباد زمستانی غرب آمریکا شدت بیشتری پیدا کنند. 
به گزارش مرکز ملی توفان آمریکا، کانون توفان در ساعت هشت شب به وقت شرق آمریکا در 531 کیلومتری جنوب کیپ هتراس در کارولاینای شمالی بوده است. 
نگرانی از این است که شرایط دشوار زمستانی، بادهای تند و توفان مبارزات انتخاباتی و حتی رای گیری روز ششم نوامبر را تحت تاثیر قرار دهد. 
ممکن است زندگی نزدیک به 60 میلیون نفر در آمریکا از این توفان به نحوی متاثر شود.
در ایالت های مریلند، نیوجرسی، نیویورک، پنسیلوانیا، ویرجینیا و در واشنگتن دی سی وضعیت اضطراری اعلام شده است.
 در حال حاضر تهدید توفان باعث شده عده ای از مردم مواد غذایی انبار کنند و فعالیت های انتخاباتی لغو شوند. 
 فرماندار نیوجرسی از مردم ایالتش خواسته مایحتاج ضروری خود را انبار کنند تا اگر برای چند روز در خانه هایشان گرفتار بودند کمبود نداشته باشند.
 در نیویورک هنوز دستوری برای تخلیه شهر صادر نشده است.
مقامات شهر در حال حاضر به فکر بستن سرویس های حمل و نقل عمومی پیش از رسیدن توفانند. 
با وجود نگرانی ها از توفان سندی، درحالی که برخی نظرسنجی ها حاکی از فشرده بودن جدی رقابت هاست، روز شنبه هردو نامزد به مبارزات انتخاباتیشان در ایالت های حساس ادامه دادند.
در نه ایالت آمریکا رقابت ها به حدی فشرده است که پیش بینی برنده در آنها ممکن نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار