اردبیل/ معاون وزیر اقتصاد؛

جذب 7 میلیارد دلار سرمایه خارجی در نیمه نخست امسال

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 7 میلیارد و 600 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ بهروز علی‌شیری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم سقف سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور تا پایان امسال به 10 میلیارد دلار برسد که نسبت به پارسال 38 درصد رشد را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی و رشد 42 درصدی آن گفت: برای اولین بار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در تراز 400 میلیارد دلار قرار گرفت که امسال بر اساس طرحهای مصوب در مقایسه با پارسال این ورودی سرمایه‌گذاری بیش از 86 درصد در ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری رشد نشان می‌دهد.

علی شیری با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف جذب سرمایه‌گذاری‌ها متنوع است، افزود: استانی همچون خوزستان قطعاً در نفت، گاز و پتروشیمی پیشتاز است و در یک زنجیره کامل بر پایه راهبرد توسعه صنعتی و طرح آمایش توسعه صنعتی می‌توان بر مبنای ظرفیت استانی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌ها تلاش کرد.

وی در ادامه گفت: برخی از استان‌ها در بخش تولید ناخالص داخلی به ویژه با تکیه بر حوزه گردشگری و کشاورزی می‌توانند موفق باشند که استان اردبیل نیز در حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط دامی می‌تواند در کشور پیشتازی کند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی دیگر ظرفیت این استان را معدن و فرآوری آن عنوان کرد و افزود: وجه مشخص این استان تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی است که در این باب استان اردبیل می‌تواند یک جهش واقعی را داشته باشد.

وی همچنین از استقبال کشورهای مختلف از تامین گوشت مورد نیاز ایرانی خبر داد و گفت: استان اردبیل می‌تواند هم در تولید گوشت، صنایع وابسته به آن و هم فراورده‌های لبنی موفق عمل کند./س  

برچسب ها: اردبیلجذب ، سرمایه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.